eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu › Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-27 13:07:15
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 14:57:40 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To jeszcze pomysl co bedzie jak pod 1/10 bedzie mieszkac 3 Janow
    > Kowalskich.
    > Banki sprawdzaja (niektore, w niektorych przypadkach) zgodnosc nazwy
    > beneficjenta (a takze czasem np. tytul przelewu).

    A niektóre nie sprawdzają i co z tego.

    > Rozne adresy im nie
    > przeszkadzaja. Teraz mozesz dorobic sobie do tego dowolna teorie.

    Ale jakie to ma znaczenie w przypadku wyroku SN i przepisów. Przypomne może
    artykuł 354 KC i 64 PB
    Art. 354.
    § 1. Dłużnik powinien wykonać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w
    sposób odpowiadający jego celowi społeczno-gospodarczemu oraz zasadom
    współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie ustalone zwyczaje
    - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom.
    § 2. W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonaniu zobowiązania
    wierzyciel.

    Art. 64. Jeżeli polecenie przeprowadzenia rozliczenia pieniężnego złożone
    przez posiadacza rachunku bankowego jest wykonywane przez kilka banków,
    każdy z tych banków ponosi wraz z pozostałymi solidarną odpowiedzialność
    wobec posiadacza rachunku za szkody spowodowane niewykonaniem lub
    nienależytym wykonaniem polecenia. Wolny od odpowiedzialności jest bank,
    który udowodni, że szkoda nie powstała z jego winy.

    Jeżeli nadawca podał adres a bank go nie sprawdził to nienależycie wykonał
    polecenie.

    I teraz dorób sobie do tego dowolną teorię

    --
    Kojer