eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOffforsaRe: Offforsa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Offforsa
    Date: Fri, 9 Jan 2015 18:21:08 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 46
    Message-ID: <m8p2km$4tg$1@srv.chmurka.net>
    References: <m8otqj$g13$2@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.238
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.chmurka.net 1420824022 5040 213.192.88.238 (9 Jan 2015 17:20:22 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jan 2015 17:20:22 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Authenticated-User: PiotrGalka
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:608704
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnmavuri.1l1t.proteus@pl-test.org...
    > On 2015-01-09, Eneuel Leszek Ciszewski
    > <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    >> Karta zastrzeżona, ale w offlajnie daje bez PINu -- a szmal z konta
    >> znika.
    >>
    >>
    >> http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,142941,1722156
    3,Przeklenstwo_kart_w_trybie_offline__czyli_na_co_uw
    azac.html
    >
    > Ale reklamacje są uwzględniane.

    Reklamacje składa ten co zauważył. Jak wyciąg ma 3 strony to nie tak łatwo
    wyłapać taką lewą transakcję.

    Sposób wprowadzenia kart zbliżeniowych ośmiesza od początku do końca cały
    sektor bankowy. To nie jakaś jedna pomyłka tylko cała seria niezrozumiałych
    dla mnie działań:
    Dlaczego cokolwiek daje się wyczytać z karty jawnie przez NFC?
    Dlaczego banki nie dawały alternatywy wciskając na siłę zbliżeniówki?
    Dlaczego ktoś radośnie wyłączył jedyne zabezpieczenie jakie tam było?
    Dlaczego jak się pojawiły problemy (Wrocław) to banki najpierw chciały
    zrzucić odpowiedzialność na klienta?
    Dlaczego dopiero po tej aferze pojawiła się możliwość zablokowania tych
    niebezpiecznych funkcjonalności?
    Dlaczego nie wprowadziły tego od razu wszystkie banki tylko musiały być
    dopiero zmuszone przez KNF?

    Nie przyszło mi do głowy, że ktoś mógłby wprowadzić transakcje bez
    autoryzacji nie zapewniając jednocześnie możliwości skutecznego blokowania
    kart, ale wygląda, że jednak chyba mógł.

    Jak klient zauważy (czy jak bank deklaruje sam też by kiedyś zauważył) i
    klient dostanie pieniądze z powrotem to czy już należy uznać, że sprawy nie
    ma.
    Kto tak faktycznie zapłaci temu złodziejowi? Bank - czyli wszyscy jego
    klienci?

    W tej chwili podejrzewam, że system nie ma skutecznej metody zablokowania
    zgubionych kart. Gdyby miał to przecież ta karta już by nie działała. Czy z
    tego wynika, że z tej karty ten złodziej będzie sobie jeszcze przez lata
    mógł korzystać (pewnie do terminu ważności karty). Jeśli tak to coś mi tu
    wygląda jak sito.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1