  • Data: 2015-01-11 03:48:42
    Temat: Re: Offforsa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 18:21:08 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    3,Przeklenstwo_kart_w_trybie_offline__czyli_na_co_uw
    azac.html
    > Reklamacje składa ten co zauważył. Jak wyciąg ma 3 strony to nie tak łatwo
    > wyłapać taką lewą transakcję.

    Ale wiesz - to w zasadzie jakies drobne kwoty.
    Nie widze calego artykulu - jesli chodzi o offline, to chyba w
    niewielu miejscach dziala. Ale czy nie da sie skopiowac karty takze
    dla platnosci online ?

    moze chca zarobic na ubezpieczeniach/powiadomieniach sms/autoryzacji
    online :-)

    > Sposób wprowadzenia kart zbliżeniowych ośmiesza od początku do końca cały
    > sektor bankowy. To nie jakaś jedna pomyłka tylko cała seria niezrozumiałych
    > dla mnie działań:
    > Dlaczego cokolwiek daje się wyczytać z karty jawnie przez NFC?

    No fakt, dziwne ze tam nie ma jakis zabezpieczen.
    Z drugiej strony ... to od 50 lat dziala bez zabezpieczen :-)

    A moze maja swiadomosc, ze wszelkie zabezpieczenia zostana szybko
    zlamane/ujawnione :-)

    > Dlaczego banki nie dawały alternatywy wciskając na siłę zbliżeniówki?

    Cos sie musialo za tym kryc, bo z czytales z drugiej strony - w USA
    twierdzili ze nawet chipowki sa za drogie.

    > Dlaczego jak się pojawiły problemy (Wrocław) to banki najpierw chciały
    > zrzucić odpowiedzialność na klienta?

    A to akurat tradycja polskich bankow. I zadzialala jeszcze na chipach.

    > Dlaczego dopiero po tej aferze pojawiła się możliwość zablokowania tych
    > niebezpiecznych funkcjonalności?

    No ale z drugiej strony taki tramwaj - lacznosc nie zawsze jest, a
    bilety sprzedac trzeba.

    > Dlaczego nie wprowadziły tego od razu wszystkie banki tylko musiały być
    > dopiero zmuszone przez KNF?

    Ale o czym mowisz - blokowanie platnosci offline ?
    KNF moze miec inne zdanie niz banki, nic w tym dziwnego nie ma :-)

    > Nie przyszło mi do głowy, że ktoś mógłby wprowadzić transakcje bez
    > autoryzacji nie zapewniając jednocześnie możliwości skutecznego blokowania
    > kart, ale wygląda, że jednak chyba mógł.

    Dla mnie dziwne te rozne promocje placenia telefonem, naklejka,
    brelokiem - sami sobie kreca bat, bo nikogo nie bedzie dziwilo ze
    klient czyms dziwnym placi.

    > W tej chwili podejrzewam, że system nie ma skutecznej metody zablokowania
    > zgubionych kart. Gdyby miał to przecież ta karta już by nie działała.

    No bo i jak mialby to zrobic ? Lacznosci nie ma.

    Owszem, te terminale offline moglyby w miare mozliwosci sprawdzac
    on-line i ustawic na karcie ze zablokowana.

    > Czy z
    > tego wynika, że z tej karty ten złodziej będzie sobie jeszcze przez lata
    > mógł korzystać (pewnie do terminu ważności karty).

    Na to wychodzi. A termin coraz dluzszy.
    No ale to tak od ponad 50 lat dziala :-)

    J.