  • Data: 2015-01-11 08:44:57
    Temat: Re: Offforsa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1cy6ov0fn7h6w.1qvobtr0o5pkl$....@4...net

    > Ale wiesz - to w zasadzie jakies drobne kwoty.
    > Nie widze calego artykulu - jesli chodzi o offline, to
    > chyba w niewielu miejscach dziala. Ale czy nie da sie
    > skopiowac karty takze dla platnosci online ?

    Karta była zastrzeżona.

    > No ale z drugiej strony taki tramwaj - lacznosc nie zawsze jest,

    Komórki nie łączą w tramwaju?

    > a bilety sprzedac trzeba.

    > Dla mnie dziwne te rozne promocje placenia telefonem, naklejka,
    > brelokiem - sami sobie kreca bat, bo nikogo nie bedzie dziwilo ze
    > klient czyms dziwnym placi.

    Zabezpieczenia kosztują i zniechęcają do kupowania.

    > No bo i jak mialby to zrobic ? Lacznosci nie ma.

    Ma. Gdyby nie miał -- nie mógłby poinformować o dokonanych transakcjach.
    Terminale mogą ściągać informację o trefnych kartach.
    Nie można tym sposobem wyłowić wszystkich trefnych
    kart, ale można zmniejszyć liczbę trefnych transakcji.

    Obok prewencji -- jest także możliwość wyławiania
    złodziejskich twarzy za pomocą kamer monitoringu.
    IMO więcej warte są te informacje (twarzowe) niż
    straty banków -- policja zapewne chętnie by takie
    twarze pozyskała.

    > Owszem, te terminale offline moglyby w miare mozliwosci
    > sprawdzac on-line i ustawic na karcie ze zablokowana.

    > Na to wychodzi. A termin coraz dluzszy.
    > No ale to tak od ponad 50 lat dziala :-)

    Nie tak -- kiedyś były ,,żelazka''. :)
    W tym celu karty nabyły 3 wymiaru. ;)
    I z tego powodu płaskie karty uznano za słabsze.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'