  • Data: 2015-01-12 18:13:36
    Temat: Re: Offforsa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-12, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Według mnie za czasów paska aby wyczyścić potrzebował mieć kartę i PIN.
    > Teraz jak będzie miał kartę i PIN to ma te same możliwości. Masz jakieś inne
    > informacje.

    Masywna większość kart była wtedy na podpis. Pogooglaj.
    Powszechność PINu weszła z chipem. I nie muszę "mieć informacji",
    tylko pamiętam. I pamiętam dramat jaki towarzyszył wprowadzaniu
    oPINowania.

    Inne zagrożenia które kiedyś były powszechne:
    - pełny numer karty drukowany na slipach z bankomatów
    - pełny numer karty drukowany na slipach dla sprzedawców
    a wtedy CVV2 był o wiele mniej wymagany niż teraz.

    > Ale dodatkowo nawet bez PINu ma spore możliwości. Nie wiem skąd bierzesz
    > 50zł jak tu na grupie były opisy (Wrocław) że skradzioną kartą w krótkim
    > czasie (zanim się klientka w ogóle zorientowała, że nie ma karty) zrobiono
    > chyba transakcji na kilka tysięcy (każda poniżej 50zł) i mBank obciążył jej
    > konto mimo, że na koncie nic nie było i nie miała kredytu w rachunku, a
    > potem twierdził, że transakcje przeprowadzono prawidłowo więc obciążają
    > klientkę.

    To akurat nieprzemyślany feature automatów wrocławskich (tzn.
    samych biletów nikt by nie trącił nogą, ale doładowania telefonów
    akurat łatwo odsprzedać, a te automaty umożliwiały zakup tegoż).
    Było do końca się dowiadywać, mBank, czy mennica (ta od automatów)
    podkulili potem ogonek. Oczywiście nie jest to już takie medialne,
    więc mało serwisów popularno-fantastycznych o tym pisze. :)

    > O ile się orientuję to od jakiegoś czasu wszystkie banki muszą mi zapewnić
    > możliwość płatności bez paypassa i jest to według mnie OK tylko dlaczego nie
    > było tak od razu. Ale jeszcze nie sprawdziłem czy tak jest.

    Proste. Bo promowali technologię i dostawali za to większy hajs.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl