    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Open Finance, propozycje.
    Date: Mon, 22 Nov 2010 22:02:51 +0100

    "wiatrak" <w...@y...pl> wrote in message
    news:icejna$vo$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Szymon" <...@2...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy ja napisałem, że bank ma upaść? Pisałem, ze minister moze szukać
    > pieniędzy. Jeżeli zmieniłby rozporządzeniem sposób naliczania podatku, to
    > co mozesz zrobić? Nic.
    > Wtedy Twoje 5,65% stanie się 4,58%.
    > W tym sensie liczenie w nieskończoność na "bezbelkowość" jest pochopne.
    >
    > Ja akurat potrzebuję pieniędzy z tych lokat (mam wydatki) , dlatego nie
    > przedłużam. Ale nie ładowałbym się na pewno w lokatę bezbelkową na dwa
    > lata.

    Na 2 lata, Meritum daje 5.5%, czyli wiecej niz Open.
    Jaki jest sesns lokowania na dlugie terminy, skoro przez konto skarbonkowe w
    Getinonline, przy odpowiednim podziale na min. lokaty- nominalne
    oprocentowanie na 3-mies rosnie nam z 4.85% do 5.4%. Blokowanie na dluzsze
    terminy nie ma kompletnie sensu, nawet jak oferuja komus te preferencyjne
    5.65%. Czasy sa mocno niestabilne a stopy procentowe z pewnoscia nie beda
    spadac tylko rosnac, podwyzki RPP moze sie i opoznia, ale w perspektywie
    kilku miesiecy przybiora na sile. Trzeba miec jeszcze to na uwadze, ze ze
    wzgledu na finanse publiczne, sytuacja i postrzeganie Polski przez
    inwestorow moze sie bardzo szybko zmienic i wtedy w razie problemow PLN, NBP
    ma bron w postaci podwyzki stop procentowych (przerabialy to przeciez Wegry
    w 2008 i szybko podnosily stopy % w momencie odplywu kapiatlu). Nie twiedze,
    ze tak na pewno bedzie, ale taka ewentualnosc tez trzeba brac pod uwage, gdy
    czasy sa niestabilne.