    From: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
    Date: Thu, 23 Jul 2009 12:44:49 +0200

    "MarekZ" news:h49bu1$2rg$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Bo im bardziej skomplikowany produkt, tym w miarę zwiększania się potrzeb
    > budżetu państwa, większe szanse takiej pokrętnej interpretacji, iż powstał
    > on wyłącznie w celu obejścia prawa podatkowego i uszczuplenia wpływów
    > budżetu.

    A co ty masz takie parcie na ratowanie budżetu, z którego i tak większość
    kasy idzie się rypać bądź jest wydawana na rzeczy, które nie poprawiają
    komfortu życia zwykłych ludzi.
    Odszczekam to jak złodzieje z okrąglaka na ul. śmiesznotragicznej zrezygnują
    z:
    1. Finansowania z budżetu (naszych podkatków, w tym belki) swoich
    kretyńskich kampani wyborczych (tj. parti politycznych)
    2. Dawana sobie premii "za ciężką pracę"
    3. Służbowych telefonów, które muszę im finansować
    4. Dodatki na paliwo itp.

    Wiadomo, że pkt. które wymieniłem wyżej (jest ich więcej ale w te upały nie
    chce mi się produkować) są o wiele ważniejsze niż leczenie małych dzieci,
    zakup drogich książek dla niewidomych dzieciaków itp.

    > Uważam, że banki powinny proponować proste produkty antybelkowe, jak Alior
    > czy Eurobank. Czemu tak nie jest? Pewnie dlatego, aby klientowi było
    > trudniej dokonać bezpośredniego porównania ofert.

    Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
    OF? Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank. Metoda
    obejścia podatku belki (dodam tutaj, że kiedy owy podatek wchodził miał on
    być tymczasowy - jak widzimy ta tymczasowość będzie trwała w nieskończoność)
    jest wszędzie taka sama.

    > No nic, cieszmy się z tego co mam, np. z tego, że lokaty i inne zyski
    > kapitałowe nie są jeszcze powiązane z obowiązkowym ubezpieczeniem
    zdrowotnym
    > albo społecznym. :)

    Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)