eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOpłata za obsługę nieterminowej spłaty kardy kredytowej i nie tylko › Re: Opłata za obsługę nieterminowej spłaty kardy kredytowej i nie tylko
    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opłata za obsługę nieterminowej spłaty kardy kredytowej i nie tylko
    Date: Tue, 15 Dec 2009 02:55:59 -0800 (PST)

    On Dec 15, 11:47 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Swego czasu (przeszło 2 lata temu) reklamowałem w BZWBK, olali mnie, bo
    > powiedzieli, że to nie jest to ;-) nie chciało mi się pałować.
    >
    > Korespondowałem też w tej sprawie z Aliorem, miałem nawet obiecaną jakąś
    > opinię kancelarii, że wszystko jest OK -- nie mam. A pozycja w TOiP nadal
    > jest.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==

    Wyrok

    z dnia 10 września 2008 r.

    Sąd Apelacyjny w Warszawie

    VI ACa 459/08

    Możliwe jest zastrzeżenie w umowie z konsumentem na wypadek
    niewykonania umowy obowiązku uiszczenia dodatkowej opłaty obok odsetek
    o charakterze sankcyjnym.
    Apel.-W-wa 2009/1/7
    486289
    Dz.U.2001.100.1081: art. 4 ust. 2 pkt 13
    Dz.U.1964.16.93: art. 385(1); art. 385(3) pkt 10

    Uzasadnienie faktyczne

    Powód B. w pozwie wniesionym w dniu 13 lipca 2007 r. wnosił o
    uznanie:
    1. pkt 19 umowy o kartę kredytową G. Bank S.A.,
    2. pkt 11 Tabeli opłat i prowizji kart kredytowych i ratalnych G.
    Banku S.A., oraz
    3. pkt 8 Tabeli opłat i prowizji kart kredytowych i ratalnych G. Banku
    S.A.,
    za. niedozwolone postanowienia umowne uznając, iż postanowienie umowne
    wskazane w petitum pozwu są niezgodne z prawem konsumenckim.
    [ciach]
    Przepis art. 3853 k.c. zawiera listę klauzul niedozwolonych.
    Sformułowanie to oznacza, że klauzule wymienione w tym przepisie per
    se nie są niedozwolone, ale za takie należy je uważać, jeżeli po
    zastosowaniu kryteriów określonych art. 3851 § 1 k.c. istnieją
    wątpliwości czy są to klauzule dozwolone. Oznacza to więc, iż możliwe
    jest wykazanie, że pomimo obecności danej klauzuli na liście w danym
    przypadku jest ona dozwolona.

    Czyli klauzula zabroniona jest... ale nie jest :) :) :)