    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
    Date: Sat, 22 Aug 2009 11:19:16 +0200

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > IMO urzędnicy polskich USów pracują o niebo lepiej od pracowników polskich
    > banków, ale istotnie -- nie każdy Polak pojmuje, że podatek nie jest jakąś
    > karą, lecz wspólnym pieniądzem płaconym na wspólne cele -- na przykład na
    > policję czy wojsko. Celem jest nie karanie, lecz wspólne wydawanie
    > pieniędzy
    > na to, co jest raczej trudne do opłacania indywidualnego (trudno mieć
    > własną
    > policję) więc nie o to chodzi, aby opodatkować coś (lub kogoś) za wszelka
    > cenę, lecz o to, aby w budżecie były pieniądze na te wspólne cele,
> [...]

    Rzecz w tym, że my jako obywatele nie mamy żadnego wpływu na co wydawane
    są pieniądze z podatków. Nasza rola kończy się w momencie gdy podatek
    zapłacimy i tak działa właśnie państwo.

    Wystarczy zerknąć na stronę Ministerstwa Finansów i policzyć różnych
    podsekretarzy stanu, dyrektorów i ich zastępców. Można jeszcze przez
    analogię policzyć naczelników. Wyjdzie tego pewnie kilkaset, a to są
    jedynie decydenci - osoby, które "zarządzają", bo faktyczną pracę
    wykonują szeregowi pracownicy. Mniemam, że bardzo podobnie jest w innych
    ministerstwach. To są ogromne koszta, bo dyrektor w MF nie zarabia
    średniej krajowej, a utrzymywanie setki osób, które zarządzają to IMO
    gruba przesada.

    Masa pieniędzy idzie nie tam gdzie potrzeba. Przytoczę tylko pamiętne
    słowa premiera Cimoszewicza "Trzeba się było ubezpieczyć". TAK,
    dokładnie tak jest. A w Polsce to wygląda tak, że jak nie powódź to
    susza albo inna trąba powietrzna. I wszyscy podatnicy składają się na
    tych, którym zabrakło wyobraźni.

    Kolejny problem to uprzywilejowane kasty : górnicy, hutnicy,
    stoczniowcy, rolnicy. Wszyscy oni wyciągają z budżetu ogromne pieniądze.
    Dlaczego jak pracę stracił stoczniowiec to otrzymał on kilkadziesiąt tyś
    PLN, a jak pracę traci zwykły człowiek to nie dostanie nawet złotówki
    ? Dlaczego górnicy pracują połowę tego co inni pracownicy, a emerytury
    mają kilka razy wyższe ? W dodatku dostają liczne bonusy obojętnie czy
    węgiel się sprzedaje czy nie. KRUS ? Komentarz chyba zbędny.

    Do tego oczywiście dochodzą inne problemy. Kuriozalnie wyglądają
    emerytury służb mundurowych po 15 latach służby w kontekście planów
    podniesienie wieku emerytalnego dla całej reszty do 67 lat. Oczywiście
    nikt nie wymaga aby 60 letni żołnierz biegał po Iraku ale 35 letni
    emeryt to GRUBA przesada. Osobiście wolę 50 letniego żołnierza w Iraku,
    niż 66 letniego kierowcę autobusu, który może rozjechać mnie i
    kilkanaście innych osób.

    Ww. to tylko góra lodowa.

    Tutaj fajnie opisano prywatyzację :

    http://biznes.onet.pl/gdzie-sa-nasze-miliardy-z-pryw
    atyzacji,18506,3029587,1,prasa-detal

    Jedyne co możemy zrobić to rozliczyć przedstawicieli państwa w
    najbliższych wyborach tylko, że tutaj pojawia się pewien problem :
    wszyscy politycy to jedna sitwa - układ, który powstał w wyniku
    okrągłego stołu ma się dobrze i niczym jest niezagrożony, tak więc całe
    demokratyczne wybory to fikcja, bo głosujemy dokładnie na to samo tylko,
    że z inną metką (wystarczy popatrzeć jak u nas działają partie
    liberalne, prawicowe, lewicowe - przecież to jest jeden wielki mix,
    lewica rządzi jak prawica, prawica jak liberałowi, a liberałowie
    podnoszą podatki; do tego większość polityków zmieniała obóz polityczny
    kilka razy i tak naprawdę to nie wiadomo jakie mają poglądy - poza
    poglądem że trzeba być za wszelką cenę u koryta).

    Innymi słowy : władza ma jedynie za cel utrzymanie się przy władzy. Nikt
    nie dba o zwykłych obywateli. Jedynie silne grupy nacisku, które
    pasożytniczym kosztem żerują na zdrowej tkance społecznej mogą coś dla
    siebie wywalczyć ponieważ władza w ten sposób kupuje dla siebie czas
    potrzebny jej aby utrzymać się przy korycie. Oczywiście jest to tylko
    przedłużanie agonii i za jakiś czas to wszystko z hukiem się rozpadnie.

    Niestety wydaje mi się, że będzie to całkiem niebawem - a strzelam, że
    będzie to niedługo po najbliższych wyborach prezydenckich, kiedy okaże
    się, że działania obecnego rządu mają jedynie na celu maskowanie
    problemów po to aby kogoś wsadzić na fotel Prezydenta RP.

    --
    Mithos