    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
    Date: Sat, 22 Aug 2009 13:56:28 +0200

    MarekZ pisze:
> [...]
    > związana z systemem ubezpieczeń społecznych, ale bronić się będą bardzo
    > mocno. Wprawdzie banki i przemysł już prawie całkiem sprzedane, ale
    > została jeszcze sprzedaż terytorium (naturalnie w jakiejś zawoalowanej
    > formie) oraz przede wszystkim sprzedaż praw do eksploatacji bogactw
    > naturalnych. Sukcesywna kradzież środków niby-zgromadzonych przez
    > obywateli polskiego państwa w OFE też przez kilka lat będzie
    > podtrzymywać obecne status quo, a z zamawianiem odpowiednich wyroków TK
    > w podbramkowych sytuacjach chyba raczej nie było do tej pory kłopotu.

    Już praktycznie nie ma co wyprzedawać. Paniczne plany sprzedaży
    NAJLEPSZYCH przedsiębiorstw w NAJGORSZYM możliwym czasie to akt rozpaczy
    i głupoty. Próby podnoszenia wieku emerytalnego do takiego, którego nikt
    nie dożyje to też rozwiązanie chwilowe : ktoś nie bierze pod uwagę, że
    ludzie przechodzący na emeryturę zwalniają etaty i umożliwiają pracę innym.

    Jednocześnie bojąc się utraty poparcia określonych grup (górnictwo,
    hutnicy = Śląsk, rolnicy, stoczniowcy - Pomorze, służby mundurowe) nie
    tyka się tego, gdzie realnie można zaoszczędzić miliardy. Jak dla mnie
    to ewidentnie ktoś (Tusk) przez jakiś czas nie chce wkładać kija w
    mrowisko ponieważ potrzebuje względnego spokoju (a jakieś tam deficyty,
    sprzedaż przedsiębiorstw - kto tu rozumie o co chodzi ? garstka) po to
    aby zostać Prezydentem RP. Jednakże realizacja tego celu (osobista
    ambicja) jest okaże się katastrofalna dla kraju, a dalej większości ludzi.

> [...]
    > jak ktoś ma do zapłacenia 10.000 podatku, machnie na to ręką, jak ma do
    > zaplacenia 100.000 zł, to już niekoniecznie. Ci najbiedniejsi i tak będą
    > zawsze dymani, a zresztą najbiedniejsi w pewnej części są także
    > beneficjentami obecnego systemu, więc zmiany odbierają jako niekorzystne
    > dla nich, a to czy państwo sprrzeda jakiś tam KGHM czy Eneę to dla nich
    > czysta abstrakcja. Natomiast ważne jest, aby ci bogatsi odcinali coraz
    > skuteczniej możliwość kradzieży swoich dochodów przez polskie państwo -
    > tylko metoda faktów dokonanych ma szansę zadziałać.

    Moim zdaniem nic to nie da. Kto może to i tak unika podatków jak tylko
    się da, a władza odnajduje coraz to nowe sposoby na drenaż naszych
    kieszeni (akcyza na auta o pojemności silnika powyżej 2.0, podczas gdy
    wszystkie inne państwa stosują dopłaty do nowych samochodów - mniejszych
    ale zawsze). Etatowcy (czyli większość) pole manewru mają żadne więc
    pozostaje zaciskać zęby i obserwować zmniejszającą się pensję na konto.

    > No i nie zapominajmy, że na naszych oczach powstaje nowe, doskonałe
    > narzędzie do różnych działań prowadzonych przez państwa, a mianowicie
    > walka z terroryzmem.

    Dokładnie. Dobrze, że w Polsce póki co jest to jeszcze mocno
    ograniczone, bo i trudno uzasadniać pewne rozwiązania terroryzmem skoro
    u nas terrorystów nie ma (ani tych globalnych, ani żadnych lokalnych).

    --
    Mithos