    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opodatkuja srodki na OFE?
    Date: Tue, 2 Apr 2013 17:02:56 +0200

    "witek" kjeqor$al9$...@d...me

    > Bo komunimz w swoich podstawach ma uczciwość i solidarność całej grupy
    > I tam gdzie daje się to zrealizować komunizm na się dobrze i jest najlepszym
    rozwiązaniem.

    Jasne! Ja kupuję sobie za wspólne/komunistyczne pieniądze komputer
    za 2 kpln i używam tegoż komputera w różnych warunkach przez 5 lat,
    zaś inny członek tejże komuny kupuje sobie za wspólne pieniądze
    komputer za 5 kpln i po 2 latach używania tegoż komputera wywala
    ów komputer jako bezużyteczny -- po czym kupuje sobie za wspólne
    pieniądze kolejny komputer. :)

    Oboje jesteśmy uczciwi -- ale ja kupuję rozsądnie, on zaś kupuje po omacku...

    > Stąd komunizm doskonale sprawdza sie w rodzinach oraz zgranych zamkniętych grupach.

    > Tma gdzie podstawy komunizmu muszą być wymuszane rodzi się totalitaryzm.

    Zawsze wcześniej czy później komunizm == totalitaryzm, gdyż taka jest natura ludzka.

    > Na małą skalę możemy to zobaczyć choćby w klasztorach, gdzie zamordyzm panuje w
    100%.

    Nie bez powodu Dekalog zawiera aż dwa przykazania:

    -- nie kradnij
    -- nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego.

    Bóg (lub mądrzy ludzie piszący Dekalog) uznał, że komunizm nie ma
    racji bytu! Właśnie dlatego komunizm nie może być dobrym ustrojem,
    gdyż mądry, ale słaby (przykładowo chory na swym ciele) człowiek
    cierpi z powodu głupoty silnego.

    Ja teraz cierpię, gdyż jestem chory -- szwankuje kręgosłup.
    Ale wcześniej cierpiałem, bo oddawałem swój dobytek głupim,
    lecz cwanym darmozjadom -- nie tylko duchownym.

    -=-

    BTW -- po co darmozjady modlicie się, prosząc Boga o to, aby
    ludzie bogaci pomogli mi pomóc wam? Ani bogacze mi nie pomogą
    (bo i dlaczego?) ani ja nie pomogę wam (bo kolejny raz Bóg na
    pewno nie wybaczy mi mojej głupoty!!!) bez względu na to, czy
    będę bogaty, czy będę biedny.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'