    From: "TrzyLinie" <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Orzechy od Baski + KB
    Date: Fri, 8 Jun 2012 05:17:29 +0000 (UTC)

    [ciach]

    > A nie wygodniej jest (i tak musisz fizycznie być w marmurku i podpisać
    > cyrografy) spuścić to na nich, tj na BGŻ?
    [ciach]

    Jako zawodowa wruszka, zgaduję, że chodzi o coś innego - czy można po
    prostu lać z własnych (żony/kochanki/znajomego/kota) kont w innych
    bankach i jak banki to potraktują - czy wpisanie tytułu "wynagrodzenie"
    wystarczy?

    Przepytywałem o to kilka oddziałów, kilku banków, odpowiedzi zwykle były,
    że "rozpoznajemy po tytule", ale raz pani powiedziała, że po rodzaju
    konta - zwróćcie uwagę, że np. przelewy przychodzące z Rajfiego mają
    w nazwie banku "RAIFF Bankowość Detaliczna" czy jakoś tak - to mogłoby
    być nie uznane za przelew wynagrodzenia.

    Druga kwestia wruszki jest taka: czy banki mogą zechcieć kiedykolwiek
    zawiadomić US o tym, że Obywatel X otrzymuje wynagrodzenie od
    Obywatela Y? (czasem X równa się Y) Żeby US sobie prześwietlił operacje
    pomiędzy X i Y?

    Powstaje kwestia <<legalizacji>> umów pomiędzy X i Y, których skutkiem
    są przelewy z tytułami "wynagrodzenie" tak, żeby nie ponosić kosztów
    (podatków, opłat za konta firmowe, opłat za przelewy z kont firmowych).
    Oraz w celu bycia odpornym na ew. prześwietlenia z US.