  • Data: 2009-08-14 09:43:12
    Temat: Re: Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KALMAR" <k...@s...net> napisał w wiadomości
    news:h62u56$fel$1@node1.news.atman.pl...

    > 4. Wyciąg dopiero przyjdzie do mnie - idzie dwa tygodnie, ale w tym czasie
    > kartą nadal można płacić!!! Pomimo, że został przekroczony limit. I nie
    > mówimy o jednej transakcji, płaciłem w 5 sklepach za zwykłe zakupy. W
    > żadnym innym banku z takim czymś się nie spotkałem.

    Za to ja się spotkałem. I uważam to za rozwiązanie (możliwość chwilowego
    przekroczenia umownego limitu zadłużenia) posiadające więcej dobrych stron
    niż złych.

> [...]
    > karty przez internet. Jednocześnie przekroczenie limitu należy natychmiast
    > spłacić.
    > 7. Reasumując: podpisujesz umowę na limit 2500. Od tego minimalna spłata
    > wynosi 70 złotych. Chyba, że jak w moim przypadku - bank "pozwala" na
    > przekroczenie i zamiast 70 złotych kasuje 220 owego przekroczenia i w
    > terminie wpłaty już nie 70 a 160! Kwota wpłaty w wysokości 220 złotych nie
    > liczy się jako rata minimalna!!! A jeśli nie masz akurat wolnych kilku
    > stówek (natychmiast), doliczy ci jeszcze 45 kary. Razem daje to zamiast

    Nie wiem czemu tak się gorączkujesz. Przekroczyłeś ustalony limit to
    powinieneś zlikwidować kwotę tego przekroczenia. Jakbyś przekroczył o 1000
    zł nadal uważałbyś, że po splaceniu 3% umownego salda zadłużenia jest
    wszystko okej?

    > Dziwię się, że fajna w sumie firma IKEA związała się z takim bankiem, jak
    > HSBC, który traktuje Klienta jak śmiecia!!!

    Pion consumer finance HSBC to takie trochę lepsze Cetelem/Sygma. Trzeba mieć
    tego świadomość.

    > 11. A wszystkim oszukanym radzę, co też uczynię, złożenie skargi nie do
    > banku - nie ma tam kompetentnych pracowników, lecz do UOKiK, do Federacji
    > Konsumentów, do centrali głównej banku i do IKEA. Liczę też na spotkanie z
    > "najdroższym" bankiem w sądzie - szczególnie po dogłębnej lekturze
    > regulaminów i tabeli opłat (tam nie ma nic o możliwości przekraczania
    > limitu, który w takiej sytuacji limitem nie jest...). Konia z rzędem temu,
    > kto wie, która wersja regulaminu jest aktualna.

    Łomatko. Jeszcze do You Can Dance można zgłosić. :)