  • Data: 2010-08-25 19:52:35
    Temat: Re: Ostrzeżenie przed Citi-Goldem
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@o...pl pisze:

    > 2) ciekaw jestem także tej faktycznej lub tylko deklarowanej
    > bezprowizyjności przelewów walutowych,

    Są naprawdę darmowe. Przetestowane. :-)

    Ciekawostką jest fakt, że Citibank - jeden z największych banków świata
    - nie wie o istnieniu takiego kraju jak Namibia. Zlecenie przelewu do
    Namibii wywołało konsternację w oddziale, bo na liście wyboru w ich
    "systemie" nie było takiego kraju... Uparłem się jednak, że taki kraj z
    pewnością istnieje - a byłem tego w miarę pewien, bo tam byłem. I nawet
    wizę w paszporcie miałem. A tamtejsze banki nawet adresy swiftowe mają z
    kodem kraju "NX". Ostatecznie zlecenie przyjęto. Przelew dotarł. :-)

    > bo znajomy citigoldowiec
    > twierdzi że mu pobrano prowizję tłumacząc "to nie my to jacyś
    > bliżej nieokreśleni ONI" :( ale szczegółów nie znam

    Jeśli wysyłał na swój koszt, to tak - Citi nic nie wziął, ale pośrednicy
    już tak. Jakby wysłał na koszt odbiorcy albo koszt wspólny (co akurat w
    tym wypadku na jedno wychodzi), to pośrednicy... też by wzięli, tyle że
    nie od niego, a od odbiorcy przelewu. :-)

    --
    MiCHA