  • Data: 2002-02-17 20:49:31
    Temat: Re: PIN i mBank
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it> szukaj wiadomości tego autora

    > bezpieczniejszy? - chyba dla banku
    Dla usera tez. Zlodziej nie mialby uzytku z takiej karty gdyby wszedzie byly
    terminale z PIN-Padami.

    > szybszy? - chyba nie - akceptacja kwoty, wklepanie PINu i akceptacje -
    > jestem w stanie 3 krotnie sie podpisac w tym czasie ;-)
    Raczej nie. Przyklad z wczoraj: Lublin, pozne popoludnie, jeden z marketow
    spozywczych - tych w ktorych uzywa sie terminali bez podawania PIN. Po
    przeciagnieciu przez taki terminal karty i wpisaniu ceny (dokladnie 24,98
    PLN) nastepuje dlugie czekanie na odpowiedz z centrum autoryzacji -
    conajmniej 3 minuty. Potem podpis i wyjscie. Gdybym postal dluzej pewno ci
    co byli za mna by mnie zlinczowali ;-). Jak widac czas sie dluzy ale w czyms
    calkiem innym - PolCard daje ciala.
    Oczywiscie czas zalezy tez od dlugosci podpisu - ja mam dlugi tak dla
    bezpieczenstwa a jego pisanie trwa w moim przypadku wiecej niz 10 sekund.
    Wklepywanie 4-ech cyferek PIN-u opanowalem do takiej perfekcji ze zajmuje mi
    to ulamek sekundy. Wniosek jest jeden - Nie wszyscy podpisuja sie krzyzykami
    lub inicjalami ;-).

    > Ale i tak najfajniej jest jak wklepie sie PIN a sprzedawca prosi jeszcze o
    > podpis "wie pan, tak na wszelki wypadek gdyby sie czepaili :-D"
    Po podaniu PIN-u transakcja poszla do realizacji i w takim przypadku mozna
    odmowic podpisania rachunku - bo PO CO?

    Grzesieq