-
Data: 2010-05-30 00:47:27
Temat: Re: PROTEST - biało-czwerwona SZACHOWNICA - dumny symbol polskiego lotnictwa
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain
>> Samolot miał nikłe szansę na lądowanie w takich okolicznościach.
> Nie siej dezinformacji. Tak jak juz pisalem, akurat taki sposob
> ladowania dawal duza szanse powodzenia, przypuszczalnie > 50%.
> Zupelnie inna sprawa jest to, ze normalnie pilot nie zaryzykowalby
> swiadomie takiego ladowania (z np. 50% prawdopodobienstwem katastrofy),
> ale nie mozna pisac, ze szansa na powodzenie byla "nikla".
> A dodatkowo popelnili blad, zeszli ponizej wysokosci pasa - podobna
> sprawa zreszta jak w przypadku CASY.
Poniżej wysokości pasa? :) Nie za duży skrót myślowy? :)
Chyba zeszli poniżej ścieżki wędrującej na początek pasa. :)
Ponoć zeszli, bo wpadli w jar głęboki na 57 metrów i uznali, że nagle wystrzelili w
górę. :)
O tyle absurdalne, że mieli inne wysokościomierze i nie byli za sterami pierwszy raz
w swym życiu.
Tak czy siak, próbowali podnieść samolot, ale nie zdążyli. :)
> Jedynym rozsądnym i legalnym wyjsciem bylo ladowanie na zapasowym
> lotnisku, albo w ogole powrot do kraju.
Błasik powinien był (jako starszy i doświadczony) zaproponować -- panowie,
w Moskie czekają na nas niezłe dupeczki, lecimu do Mosky! Katyń może zaczekać. :)
>> Załoga mogła być dobra,
> Obawiam sie ze niestety przy tej ilosci wylatanych godzin (jako pilot)
> zaloga mogla nie miec potrzebnego doswiadczenia. Ciekawe takze wedlug
> jakich kryteriow dobierani byli piloci, i czego od nich oczekiwano.
Oni nie latali naraz po 100 godzin, więc w sumie te 3500 to nie było mało.
Po jakimś czasie lataniem staje się niebezpieczne z powodu nudy i rutyny.
>> Zwykle samoloty mają silniki nie
>> w (przepraszam) dupie, ale w skrzydłach -- ten, jak na ruskiego
>> przystało, miał inaczej. :) Sławne (dzięki lądowaniom okołopasowym)
>> IŁy 62 czy inne Tu też mają silniki w ogonie, nie w skrzydłach.
> Bez wiekszego znaczenia w tym przypadku, BTW porownaj sobie np. Boeinga 727.
Ma jak Tu 154 -- 3 w tyle kadłuba.
Chyba zaprzestano go produkować na 10 lat przed wyprodukowaniem rozbitka.
I chyba nie cieszył się opinią samolotu bezpiecznego. (ale może mylę się)
Kolejny (Boeing 737) miał już silniki w skrzydłach. 707, 737, 747 -- pod skrzydłami.
Cywilne McDonnell Douglas -- raczej w ogonie, ale też chyba nie cieszyły się dobrą
opinią. AirBus raczej w skrzydłach i uznawano je za bezpieczne.
> Przyjrzyj sie takze np. mysliwcom, ciekawe gdzie te maja silniki.
Różnie, ale tam niekoniecznie jest podział na kadłub z ludźmi i nośne skrzydła.
Nie twierdzę, że umieszczenie silników w kadłubie przyczyniło się do
wypadku, ale że był to samolot niekoniecznie nowoczesny i raczej do
akrobacji nie nadawał się, choć był tuż przed wypadkiem remontowany
i upgradowany. Jakowy (chodzi mi o samolot Jak 40 z dziennikarzami)
pilot ostrzegał co najmniej 3 razy załogę tu 154 o złej widoczności.
MZ piloci Tu 154 przecenili możliwości upgradu.
-=-
Początkowo było mi żal ,,poległych'', ale szopki wyprawiane przez
RR, argumenty ;) stąd itp. uzmysławiają mi, że chyba lot nie był
przygotowany i prowadzony przez ludzi myślących poważnie/trzeźwo.
Wiele osób ostrzegało mnie kiedyś przed różnymi anomaliami ;)
występującymi na terenie ZSRR czy Rosji, więc każdy lot (każda
podróż) w tamte strony powinien (powinna) być prowadzony (a)
z niezwykłą starannością i uwagą, gdy tymczasem piloci próbowali
najwyraźniej lądowania leciwym samolotem, we mgle na słabo
wyposażonym lotnisku, którego nawet chyba dobrze nie znali.
W normalnych warunkach może i mieli 50% szans (czyli MZ za mało na
podjęcie ryzyka lądowania) ale nie na terenie powojskowej bazy w Rosji.
Tam nawet normalne 100% powodzenia może dać w efekcie zbyt duże ryzyko. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 00:52 Eneuel Leszek Ciszewski
- 30.05.10 20:38 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...