    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Tue, 6 Aug 2019 17:18:05 +0000 (UTC)
    <s...@p...org>
    <qibrvo$fk3$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>

    Dnia 06.08.2019 Wojciech Bancer <w...@g...com> napisał/a:

    > Tuż gdzieś obok było podane info, że tylko 5% użytkowników
    > wie co robi. :)

    Może być, gdzieś mi się przewinęło swego czasu info ile procent
    ludzi rozumie informacje zawarte w rozkładzie jazdy :-(

    > To nie jest wiedza z gatunku "wystarczy".

    Poważnie ludzie są aż tak głupi, żeby nie wiedzieć,
    że uprawnienia odczytu sms dla aplikacji oznaczają,
    że aplikacja będzie mogła odczytać sms- w tym te z banku?

    Cóź, w takim razie pozostaje dla nich tylko Apple...

    > Telefon to nie jest urzędzenia dla specjalistów, którzy
    > sobie będą szukać po necie sposobów na jego zabezpieczenie.

    Smartfon. Jeśli ktoś potrzebuje tylko telefonu, to zdecydowanie
    lepiej sprawdzi się "feature phone", pieszczotliwie zwane
    dumbphone.

    > Znaczy wg Ciebie zamiast zabezpieczać lepiej systemy
    > najlepiej zmienić prawo tak by użytkownik był wszystko-wiedzącą,
    > za-wszystko-odpowiedzialną istotą? No jakaś myśl to jest. :-)

    Akurat w tym przypadku uważam, że zamiast rażącego niedbalstwa
    spokojnie wystarczyłoby "niezachowanie należytej staranności".

    Zabezpieczenie systemów? Owszem, jeśli bank da swoje urządzenie
    służące tylko do bankowania, wtedy może go sobie kastrować
    i zabezpieczać dowolnie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.