eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronęRe: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
  • Data: 2023-02-22 10:01:16
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 lutego 2023 o 00:44:26 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nadal nie pojmuję -- w Irlandii nie można było kupić, bo
    > Irlandczycy wykupywali w Polsce na pniu całe bloki?...
    > W Polsce wykupywali -- w Irlandii brakowało?
    >
    > W Irlandii brakowało, bo Polsce wykupywali?...
    > [pewnie polscy deweloperzy masowo ściągali mieszkania
    > z Irlandii, by sprzedawać w Polsce na pniu -- zwykle tak bywa...]

    Nie można było kupić nic nowego i sensownego (ani też starego i sensownego, bo przez
    brak nowego ceny starego pofrunęły) w Polsce, bo "inwestorzy" z Irlandii wykupywali
    na pniu całe nowe bloki w Polsce.
    A warto było - jak kupowaliśmy z mamą norkę, to gdy podpisywalismy umowę przedwstępną
    w czerwcu 2003, to kosztowała 3570zł/m^2 (VAT był wtedy 7%) - a nie dość, że nie było
    dziury w ziemi, to deweloper nawet nie miał działki - budowę zaczął jakiś rok
    później, na wciąż jeszcze cudzej działce.
    A to i tak było drogo, bo troszkę później rodzice kupili gotowe za 2800 - co prawda
    na Targówku przy cmentarzu, a nie na Mokotowie przy metrze, ale jednak.
    Wracając do opłacalności - ten rok później, jak już zaczęli budowę, a PL weszła do
    UE, to u dewelopera pozostałe mieszkania były już po 6k/m^2.
    Dobrze że umowy ze mną nie zerwali.
    Zarobili tyle, że nawet nie zahważyli, że nie sprzedali kilkunastu miejsc w garażu
    (no ale tych miejsc tam było ze 700) - dzięki temu klient mógł sobie dokupić jak ode
    mnie kupił norkę pod koniec 2013 (dostał rzutem na taśmę kredyt na 99%) po 10k/m^2
    (no, wykończoną, niby 4 lata używaną, ale jak nowa).

    Aha, żebyś nie pytał dalej - z norką zdążyłem przed Irlandczykami, trzeba słuchać
    mamusi, ale to i tak był fart, praktycznie jedyna nowa budowa w lewobrzeżnej DC poza
    Kabatami wtedy.

    > Co ze srajtaśmą na początku covidu? -- taniała!!!

    Pewnie tak jak "udziec wieprzowy" czy benzyna w orbanlandzie - staniały dekretowo, za
    to nie można kupić.
    Albo staniała z uwagi na hurtowe zakupy.
    Ja pamiętam reglamentację w Rossmanie, i to ścisłą - kopiec papieru stał tylko przy
    kasie, a kolejka jak trza ("potem wrócił na koniec kolejki i znowu kupił 10 jaja").
    Nawet wtedy chyba nauczyłem żonę blika, bo weszła po drodze do rossmana, nie mając
    kart, a papier akurat był (być może też wtedy kazałem jej włożyć jedną kartę do
    "wizytownika" z dokumentami).