  • Data: 2008-02-18 13:50:07
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: 01101001100010 <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 18, 1:56 pm, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > PKB moze byc ujemne nominalnie i nic w tym dziwnego. Jednak przy recesji
    > mowimy tylko o zmiejszenius sie przyrostu PKB.

    nie wiesz o czym mowisz. Powinnienies przestudiowac funkcje
    logarytmiczne i zastosowania w przyrodzie a w szczegolnosci ich
    przebieg w blizszych i dalszych horyzontach czasowych, przy czym
    "dalsze" to oczywiscie nie chodzi o moment kiedy zgasnie slonce.

    > Frazesy i slogany.

    Dla ciemnoty byc moze. Bańk sporo inwestowal w tzw. "edukacje"
    ciemnoty, pamietam jeszcze filmiki z tzw. poczatkowego okresu
    tranformacji ustrojowej w Polsce hehehe tobie jak i bańkom tamte
    filmiki bardziej pasuja - nic dziwnego LOL

    > A to teraz w sklepach ceny zywnosci sa tajne ?
    > Ja tam co tydzien widze rozne koszyki inflacyjne
    > produkowane przez dziennikarzy czy ekonomistow.
    >
    > Rzeczywista inflacja to takie cos co kazdy w niej widzi co innego.
    > Dla ludzi biednych gdzie zywnosc stanowi 100% wydatkow
    > to  koszyk dobr z ktorych nalezalo  by liczyc inflacje jest inny
    > niz dla osoby z dochadami 100tys miesiecznie dla ktorych wzrost zywnosci
    > nie ma zadnego znaczenia na wzrost struktury wydatkow.

    oczywiscie dla frajera inflacja 40% a dla bańku 4% - zeby mogl
    spokojnie pompowac kredyty.
    a pomyslales kiedys kto tych dziennikarzy ekonomistow oplaca? Bo jak
    zlodziej to takie dane niewiele warte.

    > Oczywiscie zeby zadluzenie zmalalo nalezy
    > a) ograniczyc wydatki
    > b) zwiekszyc przychody
    >
    > to zadna tajemnica,  dlug publiczny przy rosnacym PKB moze rosnac sobie
    > najwazniejsze zeby nie przekroczyl jakiejs kotwicy obojetnie czy to 60%
    > PKB czy 20% grunt ze taka granica jest zapisana w konstytucji.

    naiwny jestes jesli myslisz ze wydumane nie wiadomo skad wartosci
    graniczne maja jakiekolwiek znaczenie dla bańku. Ekonomia to nie jest
    dziedzina nauki.

    > Do czasu az banka pekie wtedy banki robia kaput i hak im w smak.

    > Ja mowie o lokatach, upadek banku kredytujacego mnie WISI,  mi
    > oprocentowanie nie wzrosnie mam umowe. W wypadku lokat powierzenie
    > bankowi ktory daje kredyty gołodupcom to własny wybór i ryzyko.

    no i co z tego ze masz umowe ? Kazdy "porzadny" bańk co najwyzej
    podciera sie takimi umowami z frajerami (w Polsce zdaje sie do 5 tys.
    euro) - zeby mogl spookojnie pompowac kredyty.

    > Brałeś kiedys kredyt, bank wie o tobie wiecej niz ty sam ?

    a co ty sam o sobie niby wiesz ? Pamietaj ze wszystko jest wrazeniem,
    ubierz sie w lepszy garnitur to moze dostaniesz lepszy kredyt.

    > Ciemnota to jest gdy sie oglada filmiki lewicowych oszolomow bez
    > zrozumienia.

    skad wiesz ze to lewicowcy ? Ciagle rzucasz te same inwektywy bo sam
    nie umiesz myslec a jak pojawia sie film ktory otwiera ci oczy, czarno
    na bialym pokazuje mechanizmy oszustwa to o malo sie nie zaplujesz.
    Przeciez to sie nie moze wydac zebys mogl dalej krasc nieprawdaz ?