    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Date: Mon, 16 Mar 2015 19:48:45 +0100

    W dniu 2015-03-16 o 19:10, jj pisze:
    > Jak wymyślisz jak to zrobić to to opatentuj i sprzedaj Microsoftowi i Googlowi,
    będziesz niesamowicie bogatym człowiekiem.

    Mylisz się. To dziecinnie proste. Ciekawe byłoby, gdyby podłączenie
    zawirusowanego laptopa do sieci powodowało takie cyrki na kontach
    użytkowników jak bankowych. Gdybyś był informatykiem to wiedziałbyś, iż
    wirus to najczęstsza wymówka kiepskiego admina. Przerzuca
    odpowiedzialność na klienta i w efekcie pozwala jeszcze zarobić za
    naiwniaku.

    > Telecomy sa odpowiedzialne za wirusy na smartfonach, dealerzy samochodowi za
    niezmieniony olej i starte klocki hamulcowe, a linie lotnicze za ważność twojego
    paszportu. No weź.

    A teraz pomyśl... Ukradziono powiedzmy 100.000zł. Z tego tylko część
    dostali złodzieje. Banki dostały swoje za przelewy (w tym
    międzynarodowe), przewalutowanie (bo złodzieje w Rosji na pewno nie
    wyciągali pieniędzy w PLN) itd. Teraz pytanie czy takie działanie jest
    etyczne... Osobiście w swoim biznesie nie chciałbym zarabiać na
    złodziejach ani wchodzić z nimi w żadne układy. Ociera się to dla mnie o
    paserstwo.
    Jeśli prawdą jest, iż w tej jednej sprawie przepadło 35 mln zł,
    przewalutowanie to ok. 2%, kursy walut standardowo zawyżone ok. 5% do
    cen rynkowych, do tego prowizje wszelkiej maści i możesz uznać, że na
    tym tylko przekręcie banki zarobiły kilka milionów, których by nie
    zarobiły, gdyby odpowiednio zabezpieczyły systemy. Tylko czy doprawdy są
    tym zainteresowane?

    --
    Pozdrawiam