    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Date: Tue, 17 Mar 2015 19:59:07 +0100
    <55087367$0$2192$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 19:33, J.F. pisze:
    > Sobie moze rozwiazales, ale wielu innych nie ma stalego IP. Podziekuj TP.

    Nadal twierdzę, iż nie jest problemem ograniczenie dostępu do providera,
    Polski itd.

    > Wielu wychodzi przez proxy. Klient tez chce miec dostep z domu, z pracy.

    Ale nie z Peru, Argentyny, byłego ZSRR, Bułgarii, Rumunii, Alaski itd.
    "W domu i z pracy" eliminuje 95% fraudów. Całkiem niezły wynik.
    Uszczelnić jeszcze przelewy, wzmocnić bezpieczeństwo kart i ograniczyć
    łatwość zakładania lewych kont i dojdziemy do 99%. Nadal powstaje
    pytanie dlaczego jest coraz gorzej z bezpieczeństwem?

    > Mozna by sie spytac czemu zaden bank tego nie oferuje ...

    Proste: kasa. Bank pobiera opłaty za przelewy międzynarodowe,
    przewalutowanie itd. Źródło dochodu i tyle.

    moze zbyt
    > minimalny, a moze nie maja ochoty miec infolinii zajetej zmienianiem IP
    > klientom.

    Znowu przesada. Numer telefonu też się podaje i jakoś nie ma z tym problemu.

    > No i ... jak masz odpowiedniego wirusa na komputerze, to czemu nie
    > mialby i pakietow do banku przetunelowac ?

    Bo to bajka dla naiwniaków. Na poziomie tej, iż Eurobank wskazał na
    bliżej nieokreślonego wirusa nie widząc nawet komputera, z którego się
    logowano. Kaszpirowski normalnie ;-) Skan na odległość.

    > Silna opozycja w USA. Tam paski sie sprawdzaja, a sa tanie.

    A u nas się nie sprawdzają i co? Nadal nie mam wyboru.

    > Francuskie trzeba by sprawdzic - oni mogli byc przodujacy i chip only
    > wprowadzic.

    Chip jest od wielu lat. Tymczasem łatwiej o naklejkę zbliżeniową tudzież
    jakiś breloczek niż kartę z samym chipem. Jak widać po tym niebezpieczne
    rozwiązania są o wiele chętniej stosowane niż bezpieczne.

    > Ale wiesz - wnioski sa tez takie, ze na swiecie na tych przekretach
    > kartowych to wlasnie banki traca.
    > Czyzby tracili mniej niz zarabiali ?

    A kiedy tracą? Jak się konkretnym przypadkiem media zainteresują ;-)
    Zwróć uwagę, iż banki umywają ręce. W piśmie Eurobanku było
    stwierdzenie, iż "nie są stroną sporu". Ta sama retoryka przy foreksie,
    polisolokatach, ubezpieczeniach itp. produktach oferowanych przez bank,
    na których klient nie ma szans zarobić.

    --
    Pozdrawiam