  • Data: 2013-07-14 09:26:17
    Temat: Re: Płacenie rachunków KK Citi
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 13 Jul 2013 16:28:32 +0200, S napisał(a):

    > Albo nie chcesz zauważyć ;-) Właśnie mówię po raz kolejny: z Aliora
    > jestem zadowolony, z Citi nie.

    No i fajnie, tylko nieco niżej piszesz:

    > Sęk w tym, że wolę brak sytuacji konfliktowych niż wielokrotne, choć
    > dobrze rozwiązywane

    No to sorry, Winnetou - każdy wolałby być młody, piękny i bogaty. Pytałem,
    jak bank rozwiązywał twoje sytuacje konfliktowe. Nie odpowiedziałeś, bo to,
    że ty ich nie miałeś, nie jest żadną odpowiedzią. Przekonasz się, gdy już
    Alior wywinie jakiegoś hołubca.

    > No to sam widzisz, jak to jest chytrze skonstruowane. Czasami aby dojść
    > prawdy trzeba wyjątkowo głęboko kopać. Coś tam o etyce wspominałeś? ;-)

    Ech... Nie znam limitów, bo nie potrzebuję. Jeśli bym potrzebował, w minutę
    ściągam TOiP, w drugiej minucie znajduję potrzebną informację. Może trochę
    krócej, może trochę dłużej, żebyś się zaraz sekund nie uczepił. To nie jest
    "głęboko", bo jest dokładnie tam, gdzie się spodziewam.

    > Nie znam się na terminologii. Wydawało mi się, że bank, w tym Citi, jest
    > dla ludzi niekoniecznie związanych z branżą.

    Nie jesteś w banku, jesteś na grupie tematycznej. Na grupie motoryzacyjnej
    też napiszesz "to z łopatkami", i niech odbiorca się domyśla, o co kaman?
    Nie znasz terminologii - nie wymyślaj własnej, tylko opisz problem.

    > Jak idę do lekarza to mówię
    > "tu boli" wskazując paluszkiem i zakładam, że mi nie wyrwie nogi zamiast
    > zęba, bo nie użyłem "normalnej terminologii".

    Ale tutaj pokazałeś... w sumie, to na sufit, robiąc przy tym zeza.

    > Tak, większość, by nie rzec wszystkie. Kantor Aliora - z tego co wiem -
    > nie doczekał się następców.

    Kantor. A gdy złapię kartę takiego Synca i zapłacę nią za granicą?

    > Może. Dziś np. Alior przyjmuje za darmo rachunki (zdaje się, że nie on
    > jeden). Jaki ma w tym interes? Jeśli dodamy do tego, iż niektóre banki
    > wydają KK od ręki z małymi limitami (np. mBank 1500zł) to w sumie nie
    > bardzo widzę różnicę między kosztem przyjmowania w placówce rachunków
    > (pewnie blisko 1000zł da się uzbierać), a przelewem z karty (też pewnie
    > z 1000zł,jak nie mniej dla 1500zł). Jak już to ta pierwsza opcja jest
    > droższa dla Banku. I pozbawiona zysku. Druga tańsza i z możliwością
    > zysku (przekroczenie GP).

    Pozostaje ci przekonać jakiś bank o swoim geniuszu i zatrudnić się za
    jakieś straszne pieniądze.

    > Był czas, gdy były darmowe. W kilku bankach.

    No, Getin, jeśli ktoś miał placówkę pod nosem. Długa promocja w ING.
    Czasowe promocje w kilku innych. Jeszcze coś, co przez jakiś czas było
    stałą ofertą banku? Wyłączamy z rozważań banki, gdzie same przelewy były
    darmowe, ale traktowane jako gotówkowe, i odsetki leciały od początku.

    > Gdyby były darmowe,
    > ...tym samym stając się regularnymi klientami danego banku - straszne.

    Tak, +1 na liście dusz. Ale tak konkretnie, gdzie tu zysk?

    > A jednak się opłaca, bo KB nadal ma to konto i nadal 5%. Myślę, że na
    > pytanie "kto założył w KB konto tylko dla tych 5%? - kiedyś 7% - ręka w
    > górę" całkiem spory miałbyś odzew. A potem okazało się, że KB ma wielu
    > klientów i dobrze mógł zostać sprzedany. Naprawdę nie było warto?

    To już któryś akapit, przy którym reaguję "k*.*, o czym on teraz p*.*?".
    Mowa była o jakiejś, rzekomo tajemniczej (być może tylko dla tych, którzy
    nie czytali TOiP) opłacie 70 zł. Twierdzisz, że nie wiadomo, skąd się ona
    wzięła. Wstępnie założyłem, że masz rację, i jeśli bank nie potrafi dowieść
    zasadności pobrania tej opłaty, trzeba go przeczołgać. Patrząc na twoje
    zmiany tematu dochodzę jednak do wniosku, że bank może być całkiem w
    porządku, tylko dla ciebie zapisy w taryfie czarno na białym, to głębokie
    ukrycie, pułapki i kruczki w umowie.

    > Mało etyczne podejście.

    "K*.*, o czym on teraz p*.*?".
    Prowadzisz jakąś działalność, czy jesteś etatowcem?

    > Zwróć uwagę... jeden poślizg wygeneruje zyski za dziesiątki, jak nie
    > setki klientów

    Jakieś konkretne wyliczenia?

    > Porażająco dużych ;-)

    Byłoby to celne spostrzeżenie, gdyby bank miał jednocyfrową liczbę
    klientów.

    > Jeśli uważasz, że dla banku 2000zł to dużo...

    Fajnie się liczy czyjeś pieniądze, nie? To teraz pomnóż przez liczbę
    klientów.

    > mam wrażenie, że doraźny zysk banku dominuje nad myśleniem długofalowym.

    Klienci stają się coraz bardziej mobilni i mniej lojalni. "Myślenie
    długofalowe" to taki żarcik. Wszystkim instytucjom chodzi tak naprawdę o to
    samo, różne są tylko drogi osiągania celu.

    Taki np. Alior długofalowo ma we mnie wroga, który patrzy tylko, jak od
    niego jak najwięcej wyciągnąć.

    AK