eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Płatność kartąRe: Płatność kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą
    Date: Fri, 28 Apr 2017 21:44:57 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <odtm4u$epd$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1493408697 26716 195.187.100.13 (28 Apr 2017 19:44:57
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Apr 2017 19:44:57 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:9qi7r6zRtORLP9ZBwE0zva0xoG0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630541
    [ ukryj nagłówki ]

    s...@g...com writes:

    > Zabezpieczeniem jest tzw. Charge back dla karty kredytowej.
    > Dla debetówki ryzykujesz swoimi pieniedzmi w takim wypadku i
    > ewentualnym sądem jesli ktos cos kupi na twój rachunek.

    To niedorzeczne.

    Tak w ogóle, klienci (karciani) banków nie mają do czynienia z żadnymi
    chargebackami, te ostatnie to mechanizm stosowany pomiędzy bankami
    (wydawcami kart) i sprzedawcami (oraz ich "acquirerami").

    Mechanizmem, z którego może skorzystać klient detaliczny, jest
    reklamacja. Reklamację składa się tak samo zarówno w przypadku KK jak
    i np. debit. Uprawnienia klienta (np. ustawowe) także niczym się nie
    różnią.

    > Kiedys mozna bylo sobie sprawic karte "internetowa" i ją niejako
    > doładować przed zakupem. Wtedy jesli nawet ktoś miał wszystkie dane do
    > jej wykorzystania to jak jej konto było puste to niczym ci nie
    > zaszkodził.

    Również mógł taką kartę obciążyć.

    > Dziś logika jest taka że ten co ma terminal/umowe z operatorem karty
    > jest zaufany i z racji tego nie bedzie robił przewałów.

    To się nie zmieniło.

    > Ale to nie pomoże jak pracownik takiego miejsca pozbiera takie dane a
    > potem zacznie kupować za ich pomocą w internecie.

    W znacznej części to problem sklepów, które mu sprzedadzą towar.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1