  • Data: 2009-09-05 09:43:02
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jooseff" <g...@g...com> wrote in message
    news:op.uzr2cojt2av2ao@maciej...

    > Zwracam honor jeśli mówisz o krajach spoza UE. Polska ustawa jest
    > dostosowana do prawa unijnego.
    > Jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to tylko w UK ustawodawstwo odbiega nieco
    > od wytycznych UE.

    No ale zobacz, nawet jeśli mówimy o kraju UE, co się stanie?

    Kelner stwierdzi: nie możemy zaakceptować płatności kartą, bo nie ma pan
    przy sobie paszportu. Co zrobi? Każe mi się wyrzygać? Odmówię. Co dalej mogą
    zrobić? Nakazać mi wyrzyganie się sądownie, bo nie miałem paszportu? A potem
    jeszcze oskarżyć o to, że zwrócony towar jest niezgodny z umową albo nie
    spełnia jakichś unijnych standardów?

    Podobnie z paliwem. Mają mi nakazać wylanie go z baku?

    Gdzie tu jest jakiś realny problem dla mnie a nie dla sprzedawcy? Mają może
    wezwać policję w celu zweryfikowania tożsamości?