  • Data: 2009-09-05 09:46:15
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-09-05 10:11, Olgierd wrote:
    > Dnia Sat, 05 Sep 2009 01:05:27 -0700, BK napisał(a):
    > W sprawie, o której piszesz możliwe są dwa warianty:
    > - klient celowo podpisał się inaczej, by robić dym
    Z ciekowości: Ale co znaczy "inaczej"? Bo właśnie się zastanawiam nad
    tym, że mój wzór podpisu na karcie wcale nie musi być z wzorem podpisu w
    banku. Przecież na karcie podpisuje się w zaciszu domowym i mogę się
    podpisać "kaczka dziwaczka". W sklepie nie jest nikt w stanie
    zweryfikować mojego wzoru podpisu w banku, ale właśnie tylko ten z
    wzorem na karcie.
    Hipotetyczny fraud:
    1) na karcie osoby Y podpisuje się osoba X
    2) Osoba X robi zakupy w sklepie i podpisuje się zgodnie z wzorem
    podpisu na karcie
    3) X i Y palą kartę i zgłaszają fraud.
    4) Podpis X jest niezgodny z wzorem podpisu Y w banki
    5) Co teraz?

    Bo w takiej sytuacji jedynym 'bezpiecznym' rozwiązaniem wydają mi się
    karty Citi z nadrukowanym podpisem na awersie karty.

    T.