  • Data: 2008-10-16 18:20:50
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:gd7va3$u6g$1@online.de...

    > Sklepy placa, a w efekcie klient, czyli rowniez ty.
    >
    > Takie krotkowzroczne myslenie.

    Pośrednio tak, płacę za obsługę kart w marży sklepu, jednak płaci za to
    również przysłowiowy kowalski, co karty nigdy w życiu w ręce nie miał. Z
    niego to jest dopiero frajer.

    Bezpośrednio, to można powiedzieć, że jeszcze na tym zarabiam - kupując
    sprzęt powiedzmy za 1500 zł polskich, zapłacę za niego np. po 50 dniach,
    przez ten czas mogę potrzymać te pieniądze np. na trzech rachunkach emax+ w
    mbanku, z oprocentowaniem 5,75% co daje mi kwotę 11,81 zł, do tego otrzymam
    za to 300 punktów payback, co stanowi odpowiednik następnych 12 zł. Więc na
    całej dobrze zaplanowanej operacji zakupu jestem spokojnie prawie 2% ceny
    towaru do przodu.
    Pozostaje pytanie co ma z tego sklep... wg mnie sklep woli 2% mniejszą
    marżę i abyś towar jednak kupił, co w przypadku żądania gotówki wcale nie
    jest takie pewne. Dla banku natomiast karty to jest złoty interes i to
    głównie z tego powodu, że ich klienci korzystają z kart płatniczych bez
    głębszego przemyślenia całej sprawy. Wystarczy, że ktoś się zadłuży,
    pozostawi aktywne ubezpieczenia i już bank ma stały spory dochód.