  • Data: 2009-08-03 22:23:22
    Temat: Re: Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 22:27, "RK" <b...@o...pl> wrote:

    > Bochenek 0,5 kg chleba, który zresztą w smaku bardziej przypomina bułkę od
    > 16 koron wzwyż czyli około 6,5 zł, w Polsce 2 zł, pół litra szwedzkiego piwa
    > 3,5% 17 koron - około 7 zł, w Polsce za piwo 4 % 2 zł, ceny serów, mleka,
    > wędlin są w podobnej relacji. To są ceny z supermarketów ICA i Coop. Być
    > może gdzieś te towary mniej kosztują ale my na Gotlandii tańszych sklepów
    > nie znaleźliśmy.

    Masa Szwedów, zwłaszcza rodzin, gdzie jeden z partnerów jest
    emigrantem, ma własne piekarenki domowe i nie kupuje w sklepach,
    ponieważ nie każdy trawi szwedzkie gusta typu chleb z rodzynkami i do
    tego wędlina. Fakt, chleb jest drogi, ale moja małżonka też kupuje go
    w cenach 15-20 złotych za kilogram, tu w Polsce, ponieważ to, co
    trafia do zwykłych sklepów, ma więcej wspólnego z chemią przemysłową
    niż z pieczywem. Alkohol w Skandynawii, nawet piwo, zawsze był drogi,
    po wejsciu Szwecji do UE piwo staniało, przedtem, w połowie lat
    osiemdziesiątych, sięgało 35 koron za butelkę.

    Coż, Gotlandia piękne miejsce, na przyszłe wakacje polecam Norrland,
    sceneria i krajobrazy jak z sagi o Thorgalu..;-)