    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Date: Wed, 06 Jan 2010 20:02:26 +0100
    <5...@j...googlegroups.com>
    <hhqb0q$bgf$2@news.onet.pl> <hhqad6$u18$1@news.interia.pl>
    <hhqv7d$b3j$1@news.onet.pl> <hhr9rk$ch1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhras0$b3j$4@news.onet.pl> <hhs7rv$ah$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <hi0h3h$nq3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Bo je trzymasz na rachunku biezacym.

    Nooo, powiedzmy, że "bieżacym"... bardziej oszczędnościowym zresztą
    ostatnimi czasy tendencja wygląda tak, że oszczędnościowe rachunki
    przypominają albo biją oprocentowaniem lokaty :D

    > Ale wiele oszczednosci nie ma
    > takiej plynnosci,

    Toteż oszczędności są dywersyfikowane :) Część- doskonale zapewniająca
    płynność- leży na oszczędnościowych, częśc w lokatach, sporo w
    funduszach (które też mają dużą płynność jakby co). Skoro na
    oszczędnościowym trzymam więcej, niż wynosił mój limit KK (a był
    pięciocyfrowy) to co dla mnie za wielka różnica? Jasne, zawsze parę
    groszy. Ale więcej groszy traciłem wydając z KK "bo spłata za półtora
    miesiąca", "dopiero z następnej pensji", "a trzeba dokręcić do
    zwolnienia z opłaty rocznej", "a będize więcej punktów BP", "a bo fajne
    zniżki" :)

    Mnie też się zawsze wydawało, że kupuję tylko to co naprawdę muszę kupić.

    > To nie tylko fraudy, to takze np. mozliwosc zablokowania sporej kwoty na
    > jakis czas, bez ponoszenia kosztow.

    Jasne, ale realnie poza pożyczaniem samochodów gdzie jeszcze coś takiego
    się praktykuje? Jak ktoś często pożycza samochody, to faktycznie bez KK
    się nie obejdzie. Zresztą- KK to np wspaniale narzędzie do wydatków
    służbowych i tam opóźniona płatność ma zasadnicze znaczenie, bo nie
    musisz zakładać za firmę własnych pieniędzy.
    W ogóle mało komu odmawiam celowości posiadania KK- sam korzystałem z
    nich dłuuuugo. Śmiem tylko twierdzić, że do codziennego życia zwykłego
    szarego człowieka jadącego na etacie lub małej działalności potencjalnie
    przyniesie więcej szkód niż pożytku- a główny i faktyczny pożytek z KK
    (blokowanie nieswojego limitu, opóźniona płatność naprawdę znaczących
    sum) przynosi ludziom naprawdę zamożnym i przeprowadzającym dość
    wyszukane operacje finansowe.

    Podałeś przykład wycofywania oszczędności z funduszy/lokat o bardzo
    niskiej płynności [który wyciąłem]. Powiedz mi- jaki to wydatek musi
    poczynić szary człowiek, zarabiający 5000zł, przy pomocy KK, żeby na
    spłatę korzystać ze swoich mitycznych "bardzo niepłynnych" oszczędności...?

    --
    Michał