    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek
    Date: Tue, 09 Jan 2024 00:53:30 +0100

    Waldek <m...@n...dam> writes:

    > Bo trzeba zabrać biednym, żeby dać biedniejszym ;P
    >
    > - Pana Belki spytaj

    Jego oraz wszystkich kolejnych, którzy tego nie zlikwidowali, ze
    szczególnym uwzględnieniem tych, którzy utrzymywali ten podatek wtedy,
    gdy odsetki były (np. znacznie) mniejsze od inflacji (czyli gdy nie
    mogło być mowy w ogóle o jakimkolwiek zysku, a tylko o stracie).

    Swoją drogą, śmieszą mnie niektóre typowe stwierdzenia:

    - "Rząd oraz posłowie od wielu miesięcy ciężko pracują nad zmniejszeniem
    o 1% stawki podatku od XXX. Będzie to wielka pomoc dla milionów
    gospodarstw Polaków"

    vs.

    - "Na ostatnim listopadowym posiedzeniu rząd postanowił sfinansować
    większe potrzeby budżetu podniesieniem podatku XXX o 1%. Będzie to
    praktycznie nieodczuwalne dla typowego Polaka w porównaniu do wzrostu
    innych danin publicznych, a należy zauważyć, że nie jesteśmy jedynym
    w Europie państwem o takiej stawce - natomiast na świecie można
    spotkać jeszcze wyższą.
    Sejm i Senat przegłosują wprowadzone zmiany w dniu jutrzejszym,
    a Prezydent podpisze ustawę tak szybko, jak to możliwe, by prawo
    Polaków do wiedzy z wyprzedzeniem o podatkach obowiązujących
    w przyszłym roku było z pieczołowitością chronione."
    --
    Krzysztof Hałasa