  • Data: 2022-09-07 22:46:22
    Temat: Re: Polacy nadplacaja kredyty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie, byl rok 2008/9 i zlotowka mocno spadla, chyba bez woli rządu.

    Wtedy, tak, ale teraz "wola rządu" jakby jest oczywista.

    > Rzadko, bo za duzo formalnosci.

    Niedużo. Tylko w drugą stronę było dużo. Za to za tygodniową pensję -
    i to wcale nie wysoką - mogłeś żyć przez miesiąc jak król.

    > To nie tyle silniejsza waluta, co kurs, siła nabywcza itp.

    No to jak to nie jest silniejsza waluta?

    > Niekoniecznie.
    > Wczesniej przyjezdzali, bo pewne rzeczy byly u nas tansze i bardziej
    > dostepne. Tzn przyjezdzali ci spod Tatr do Zakopanego,
    > po przemysłowe artykuły.

    Może i niekoniecznie - ale w dużej mierze właśnie tak.

    > Albo juz wtedy "slabsza" złotowka oznaczala nizsze ceny

    Exactly. Dokładnie tak samo jak wtedy, gdy do nas przyjeżdżali Szkoci,
    Irlandczycy itp. (z nimi się akurat spotkałem, ale przyjeżdżały osoby
    z różnych krajów).
    BTW Irlandia to był długo dość biedny kraj - a jednak było ich stać.
    Słowacja to także był długo dość biedny kraj.

    > Teraz to juz raczej nie ma opcji :-)

    Nie ma może opcji na wzięcie kredytu, ale to nie powód, byśmy nie
    doświadczali reszty tych "zjawisk".
    --
    Krzysztof Hałasa