    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank a grecja
    Date: Tue, 2 Mar 2010 14:37:14 +0100

    "Valdi" hmil1f$c63$...@n...interia.pl

    > to Ty Enuel z Częstochowy jesteś - dobrze myślę? :)

    Niedaleko -- jakieś pół tysiąca kilometrów. ;) Nawet mniej. :)
    Weź koordynaty z nagłówka

    C-Koordynaty: N 53°06'48", E 23°08'38", 1992 Arkedocja

    i wrzuć je do Googli (nie mogę -- od kwadransa jest w offline)
    i będziesz miał namiar na mnie z dokładnością do kilku metrów. :)

    Białystok jest miastem pogranicza -- na wschód i na południe jest
    Białoruś, na północ i wschód (za Suwałkami) jest Litwa, na zachód
    i północ są Mazurzy zwani Prusakami... Polska tutaj jest jedynie :)
    droga Białystok-Suwałki. ;) Na drodze tej jest Suchowla -- rzekoem
    Centrum Europy, ale Europy z granicą na Uralu. Miejscowoćć Suwałki
    były przed II wojną światową cyplem, miastem (a raczej wsią)
    garnizonowym wcinającym się pomiędzy Niemców i Litwinów.
    Nie odegrało roli ,,wojennej''.

    Najbliższym miastem stąd jest Grodno -- dzieli nas teraz granica. :)
    Innym pobliskim garnizonem jest Wołkowysk. Także za granicami...

    Gdy Lenin rozpoczął swoją wojnę z Polakami, polskie wojsko stało na Berezynie.
    Gdy w sierpniu 1920 roku Piłsudski przełamał bolszewicki front i złamał potęgę
    krasnej armii, wojsko polskie zatrzymało się przed Mińskiem. Choć latem 1920 roku
    krasnoarmińcy przekroczyli linię Wisły (gdzieś około Włocławka) i szykowali granicę
    niemiecko-radziecką w okolicach Odry, to na przełomie lat 1920 i 1921 nie mieli już
    sił i zasiadając do traktatów ryskich nie mieli złudzeń nie tylko co do Mińska, ale
    i co do terenów położonych od Mińska do linii Berezyny. Gdyby Polacy ,,poprosili''
    -- Sowiety usunęłyby się z całej Białorusi, a być może i z całej Ukrainy, ale
    wówczas Polska sięgałaby właśnie do Białegostoku -- trzeba by było zbudować
    Ukraińcom i Białorusinom niepodległe ich państwa a Polska byłaby tu mniejsza
    niż stała się później za PRLi. Polacy (nie Piłsudski -- ten był porządnym
    człowiekiem) woleli rozbiór i Białorusi, i Ukrainy.

    Białorusini nas nienawidzą za to, że Piłsudski cofnął wojsko spod Berezyny.
    Odważni mówi to wprost, inni milczą i nienawidzą po cichu. Do Ukrainy mam
    ,,kawałek'', ale wiem, że Ukraińcy nie kochają Polaków.

    Za Suwałkami jest Litwa. Z Litwinami Polacy też mają na pieńku. Pod osłoną sojuzowych
    wojsk Litwini anektowali sporne Wilno, za co wkrótce utracili swoją niepodległość w
    ogóle...

    http://maps.google.com/maps?q=o&sourceid=opera&num=0
    &oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=pl&tab=wl

    Ja mam dookoła ,,fajnie''. :) Białoruś, Ukraina (trochę daleko) Litwa, Prusy i
    Rosja... Ufff...
    Rosja (jakby ktoś pytał -- jest na północ i lekko na zachód, nie wschód)

    -=-

    Ikea budować się ma na terenach białoruskich. Jadąc tymi terenami można dostać
    kręćka.
    Pustki, stepy, bieda... Dla mnie to przeżycie -- kości mi twardnieją od mleka, ale
    psychika coraz słabsza. Mogę (wzorem dawnych lat) przywalić z dużą ,,siłą'' (raczej
    z energią) w futrynę (bywam nieuważny) bez szwanku dla swego ciała (futryny, szafki,
    nogi od stołu -- nie ma dnia bez kolizji) ale przejazd przez białoruskie ziemie jest
    dla mnie szokiem!!!

    Myślano też o budowaniu na tych terenach lotniska. :) Ziemia pusta, jałowa, ludzie
    biedni...

    IMO Polacy powinni byli budować swoje szngenowstwo z Białorusinami, Litwinami,
    Łotyszami, Estończykami, Czechami, Słowakami, Węgrami i Ukraińcami, aby razem
    wejść (na dobrych dla nas warunkach) do UE...

    W takiej ojczyźnie Rydzyki i Makulskie kazałyby mi nie tylko lizać pochwę
    Stalenczykowej, ale i odbyt -- dla mnie to dobrze, że Polska jest słaba. :)
    Na domiar dobrego ja osobiście nie tłukę się ani z Litwin[k]ami, ani z
    Białorusin[k]ami. :)

    Ale że mam słabe zdrowie, najchętniej bym powitał zapaść Polbanku ;) i wyjazd
    (w celu odzyskania szmalu -- dla jaj nie wypada jeździć) do Grecji. Przy okazji
    wygrzałbym swoje dupsko?... Nie... Swoje płuca bym wygrzał -- na tamtejszych
    plażach, szukając zdrajców, którzy prosili:

    powiedz Sparcie, że tu leżymy, wierni...

    Jacy oni wierni?! Z pobudek religijnych opuścili Ateńczyków, za co zostali
    ukarani w Termopilach. :) Zdrada to poważny grzech w oczach Boga! Zdrada
    czy nieudzielenie pomocy...

    A Częstochowa -- cóż... Kordecki i inni nie byli gościnni, więc i Szwedzi nie
    chcieli. ;)
    Ja lubię Szwedów -- mam nawet samochód szwedzki, produkowany w Belgii, czyli w
    Chinach...
    Nie... Może coś mi się plącze... Nieważne. ;) Ale nawet w Norwegii byłem. :) To chyba
    niedaleko od Częstochowy. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'