eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPolskie banki a chargebackRe: Polskie banki a chargeback
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polskie banki a chargeback
    Date: Tue, 4 Sep 2007 21:05:46 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <fbkaad$n6p$1@news.onet.pl>
    References: <fba3eu$dv2$4@inews.gazeta.pl> <0...@n...onet.pl>
    <fba6r7$137$2@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-75-214.adsl.inetia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1188932750 23769 213.238.75.214 (4 Sep 2007 19:05:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Sep 2007 19:05:50 +0000 (UTC)
    X-Sender: BTVLt03Vq/nJs4hu7XZvWLuvlwVF2GhK
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Antivirus: avast! (VPS 000772-2, 2007-09-04), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:424761
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji
    >> w Polsce?
    > to jest pytanie?
    > Oczywiście, że tak. Istnieje. taka sama jak wszędzie indziej.
    > Z tym, że banki chętniej reklamacji nie uznają odbijając piłeczkę w stronę
    > klienta i czekają czy klient pójdzie do sądu, czy tez machnie reką.
    > Wynika to z tego, że osoba podejmująca decyzję o odmowie reklamacji jak i
    > bank praktycznie są bezkarne. Ewentualnie przegrają sprawę w sądzie, ale i
    > tak ich nikt nie ruszy.

    To nie tak. Jeśli klient składa reklamację to bank uznaje czy dana sprawa
    kwalifikuje się do wprowadzenia chargebacka. Jeśli tak to wprowadzają go.
    Bank, który wydał kartę nie zdecyduje się na zrezygnowanie z uzasadnionego
    chargebacku. Nic na tym nie zyskuje, a traci klienta. A "wygrany" chargeback
    nic banku nie kosztuje. Natomiast jeśli szanse powodzenia chargebacka są
    małe to bank na to się nie zdecyduje. Przegrany kosztuje dość sporo.
    Natomiast inną kwestią jest uznanie bądź nie reklamacji klienta. Jeśli
    chargeback jest zasadny i uznany to generalnie banki uznają reklamacje.
    Jeśli bank wydawca nie ma możliwości przerzucenia kosztu na kogoś innego
    (np. acquirer) to uzna reklamacje jeśli klienta jest ważny, czasami b.
    "krzykliwy". Oczywiście również wtedy jeśli ustawa o elektronicznych
    instrumentach płatniczych określa odpowiedzialność po stronie banków.
    Natomiast jeśli chodzi o transakcje MO/TO/IO to wspomniana ustawa stwierdza,
    że banki nie ponoszą odpowiedzialności. I część banków w ten sposób
    rekompensuje sobie część strat za sytuacje określone w ustawie, będące
    odpowiedzialnością banków.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1