-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Polskie banki a chargeback
Date: Tue, 4 Sep 2007 21:05:46 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <fbkaad$n6p$1@news.onet.pl>
References: <fba3eu$dv2$4@inews.gazeta.pl> <0...@n...onet.pl>
<fba6r7$137$2@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-238-75-214.adsl.inetia.pl
X-Trace: news.onet.pl 1188932750 23769 213.238.75.214 (4 Sep 2007 19:05:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Sep 2007 19:05:50 +0000 (UTC)
X-Sender: BTVLt03Vq/nJs4hu7XZvWLuvlwVF2GhK
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-Antivirus: avast! (VPS 000772-2, 2007-09-04), Outbound message
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:424761
[ ukryj nagłówki ]>> Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji
>> w Polsce?
> to jest pytanie?
> Oczywiście, że tak. Istnieje. taka sama jak wszędzie indziej.
> Z tym, że banki chętniej reklamacji nie uznają odbijając piłeczkę w stronę
> klienta i czekają czy klient pójdzie do sądu, czy tez machnie reką.
> Wynika to z tego, że osoba podejmująca decyzję o odmowie reklamacji jak i
> bank praktycznie są bezkarne. Ewentualnie przegrają sprawę w sądzie, ale i
> tak ich nikt nie ruszy.
To nie tak. Jeśli klient składa reklamację to bank uznaje czy dana sprawa
kwalifikuje się do wprowadzenia chargebacka. Jeśli tak to wprowadzają go.
Bank, który wydał kartę nie zdecyduje się na zrezygnowanie z uzasadnionego
chargebacku. Nic na tym nie zyskuje, a traci klienta. A "wygrany" chargeback
nic banku nie kosztuje. Natomiast jeśli szanse powodzenia chargebacka są
małe to bank na to się nie zdecyduje. Przegrany kosztuje dość sporo.
Natomiast inną kwestią jest uznanie bądź nie reklamacji klienta. Jeśli
chargeback jest zasadny i uznany to generalnie banki uznają reklamacje.
Jeśli bank wydawca nie ma możliwości przerzucenia kosztu na kogoś innego
(np. acquirer) to uzna reklamacje jeśli klienta jest ważny, czasami b.
"krzykliwy". Oczywiście również wtedy jeśli ustawa o elektronicznych
instrumentach płatniczych określa odpowiedzialność po stronie banków.
Natomiast jeśli chodzi o transakcje MO/TO/IO to wspomniana ustawa stwierdza,
że banki nie ponoszą odpowiedzialności. I część banków w ten sposób
rekompensuje sobie część strat za sytuacje określone w ustawie, będące
odpowiedzialnością banków.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.07 19:49 witek
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...