eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPorownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...Re: Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
  • Data: 2004-01-28 23:49:55
    Temat: Re: Porownanie kredytow PLN i CHF po wizycie w kilku bankach...
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:bv8fg8$af1$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Wlasnie to mnie ciagnie do CHF, roznica w ratach 1800 a 1000zl to jest
    > ogromna przy tej samej kwocie kredytu. To tak jakby CHF skoczyl o 80% w
    > gore? :)

    spokojnie.. sam mam w CHF ale przyznaje ze jest to pewne ryzyko..
    po pierwsze wybierz sobie po jednej ofercie dla PLN i CHF
    porownuj..
    1. ile zaplacisz za przyznanie kredytu w przypadku obu ofert
    2. ile stracisz w momencie udzielenia kredytu (roznica kursowa) - niby mam
    mniejsze raty ale musisz "odrabiac" strate kursowa..
    3. w przypadku PKOBP i kredytu we CHF zwroc uwage na sposob uruchomienia
    kredytu -
    nie pamietam juz dokladnie ale byl taki myk ze kwote o ktora sie ubiegasz w
    PLN
    przeliczano na CHF po kursie srednim NBP a w momencie uruchomienia kredytu
    przeliczano
    po kursie pkobp - i dochodzi do sytuacji ze mozesz otrzymac wiecej niz
    chciales, albo _mniej_
    w zaleznosci jak sie zmienil kurs
    4. poza tym ryzyko kursowe.. - niestety jest ono duze, a roznica
    oprocentowanie CHF a PLN nie jest duza
    5. pamietaj ze bank ktory ma dobra oferte w PLN ma kiepska w CHF i na
    odwrot, wiec moze sie okazac ze w momencie przewalutowanie wcale dobrze na
    tym nie wyjdziesz.. a zmiana banku to dodatkowe koszty
    6. czy konto ktore ci bank zalozy jest bezplatne? - bo taki BPHPBK kaze
    sobie za nie placic
    co zwieksza koszty kredytu

    pozdro
    SirmarK