  • Data: 2011-11-11 16:50:50
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root wrote:

    > ieniądze trafiaja do rzadu przez pobor podatkow i zadluzenie, rzad
    > nastepnie wydaje te pieniądze kupujac produkty i uslugi od rodzimych
    > producentow. A zatem pieniadze te wracaja wiec prawie natychmiast do
    > obiegu gospodarczego i kreuja popyt na produkty i uslugi. Producenci sa
    > szczesliwi bo sprzedaja towary i zaczynaja wiecej produkowac, zeby
    > dorownac zwiekszonemu popytowi. To sie nazywa fiskalna stymulacja.

    Oczywiście gdyby rząd nie zabrał pieniędzy, gdyby nie utrzymywał za nie
    urzędników, gdyby potem nie stymulował produkcji poprzez własne zakupy to
    dotychczasowi właściciel spaliliby te pieniądze. Tak? I stymulacji by nie
    było. Z tego wynika, że jak rząd zabierze Tobie i mnie pieniądze i zapłaci
    pensje jakiemuś urzędnikowi i potem kupi za nie papier do drukarki na
    decyzje administracyjne to stymuluje. Ale, jak my osobno, sobie kupimy
    papier do naszych drukarek i za pensje owego urzędnika sami pójdziemy na
    obiad i do kina to nie stymulujemy. Dziwne.