  • Data: 2011-11-11 17:40:52
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 17:41:58 +0100, totus napisał(a):

    > Uściślę. Przymusowe transfery socjalne są bezsensowne. Czyli transfery
    > socjalne poprzez podatki są bezsensowne. Dobrowolne przekazywanie własnych
    > pieniędzy bądź rzeczy czy usług jak najbardziej, moim zdaniem jest pożądane
    > społecznie. Ale wracając do rzeczy.
    >
    > Rozpatrzmy hipotetyczną sytuacje Steve'a Jobs'a. Znasz dobrze jego historię
    > gospodarczą, zapewne. Produkował dużo rzeczy ogromnie pożądanych przez
    > klientów, za które ci klienci płacili mu bardzo chętnie i dzięki temu stał
    > się bogaty i dał pracę wielu ludziom na całym wiecie. Jak było, każdy wie.
> [...]

    Nim Jobs został Jobsem, chodził jednak do państwowej szkoły, leczył anginę
    za państwowe, chodził po chodnikach, jeżdził po ulicach budowanych za
    państwowe, korzystał z parków, podziwiał pomniki, odwiedzał muzea itd itd.
    Albert Einstein, Richard Feynman nie byli biznesmenami. Nigdy samodzielnie
    nie zarobili nawet dolara. Mimo to rząd USA utrzymywał ich. Jak to jest?
    PArk narodowy Yellowstone - ile może kosztować roczne utrzymanie czegoś
    takiego? Skąd na to biorą się pieniądze? Czy to jest transfer czy nie?
    Przykłady równie tendencyjne jak Twój.
    Dlaczego Jobs zgadzał się na utrzymywanie parku narodowego? Zawsze mnie to
    zastanawiało.
    A teraz wyobraź sobie że pozwalasz wymrzeć połowie ludzkości bo sobie nie
    radzi. (Ręczę ci że conajmniej 50% sobie nie radzi). Gdzie wtedy Twój Jobs
    znalazłby odbiorców iPodów? Jeśli zwolnisz z roboty 3 tysiące urzędników,
    to kto będzie kupował tanie Ople produkowane w Gliwicach? Będziesz musiał
    zwolnić robotników w Gliwicach. Co zrobisz w następnej kolejności?
    Zamkniesz huty, które produkują blachę na te auta?

    Łatwo gadać ja POWINNO być. Gdybyś był Bogiem i mógł ten świat poukładać
    wg swojego przepisu może byłoby fajnie ale świat jest inny. On nie jest tak
    poukładany. Na nic menelowi oszczędzanie i na nic Tuskowi podnoszenie VAT,
    akcyzy i ZUSu. Zamiast ciąc podatki, co zmniejszyłoby również zapędy
    państwa do zadłużania się, Tusk je podnosi. Niech podnosi. NA jeśień
    będziemy mieć nowe wybory.