  • Data: 2008-12-28 23:22:53
    Temat: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > W momencie, gdy bank odzyskałby pieniądze pewnie szybciej zwróciłby je na
    > konta klientów.

    Nie zartuj.
    Tu nie chodzi o to po jakim czasie bank odzyska lub nie pieniadze
    (ani o to, ze ofiaru skimmingu nie powinny zan placic). Tu chodzi
    o to, by sie nie dalo przeprowadzic skutecznie fraudu.

    Chipy daja taki efekt (tzn. skutecznosc jest podobna co przy
    transakcjach internetowych, czyli zadna). Blokowanie transakcji nie
    daje zadnego pozytywnego efektu.

    > Nadal to nie takie proste. Swego czasu czytałem o szajce (akurat Polaków),
    > która wyczyściła konta na ponad 600 tys. zł. Sądzę, że jednak proces zamiany
    > ich na euro czy dolary nie byłby taki prosty, jak Ci się wydaje.

    Stary, Ty piszesz teoretycznie, a ja wiem, ze to jest proste.

    > ćwierć miliona dolarów? Można... i może nawet nikt nie zauważy, prawda?

    Przeciez nie w jednej chwili i w jednym kawalku. Pojedynczej karty
    chyba nie obciazysz na taka sume?

    > Co za problem założyć konto na lewy dowód?

    A co to jest lewy dowod? Ukradziony? Podrobiony? Przy pomocy "slupa"
    z nie-lewym dowodem? Potem wyciaganie kasy z bankomatu, limity itd, i
    tu rzeczywiscie system nadzorujacy karty moze cos zauwazyc bez trudu.

    Jak juz masz gotowke, to takie problemy (przy tej skali) przestaja
    istniec. Chyba ze chcesz ja miec ponownie na koncie, jako legalny
    przychod, to znow trzeba sie minimalnie pomeczyc.

    > A jednak mimo posiadania lewego
    > dowodu ukraińskiego nie udało się sfabrykować polskiego i potrzebny był
    > słup.

    Coz z tego wynika?
    --
    Krzysztof Halasa