eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią › Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Date: Mon, 29 Dec 2008 13:58:32 +0100

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Tylko, że po wyjęciu z kont kasy najtrudniejsza część jest już za
    > przestępcami.

    Wlasnie. Ponadto klient/bank juz ma strate, a wiec to juz jest ten
    moment, ktory nie powinien nastapic.

    > Tymczasem do momentu dotarcia do tej Bułgarii karty mogły być
    > zablokowane, środki wyprowadzone itp. Przestępca mógł zostać z niczym.

    Ano. Sam widzisz ze blokowanie transakcji zagranicznych jest sensowne
    inaczej.

    > Nietrudno w googlach znaleźć afery z nielegalnym przewozem gotówki. Nie
    > pamiętam jak jest teraz, ale kiedyś kwotę pow. 10.000 euro należało zgłosić
    > celnikowi, m.in. wpisując źródło pochodzenia lub przedstawiając
    > zaświadczenie z banku.

    Teoretycznie to wiesz, rozne rzeczy "nalezalo". Za czasow komuny kazda
    kwote nalezalo zglosic (zeby tylko kwoty), i w ogole nie wolno bylo
    miec walut obcych nie pochodzacych np. z, za przeproszeniem,
    ksiazeczki walutowej (mimo ze takie nielegalne pieniadze mozna bylo
    wplacic na konta, i po jakims czasie robily sie legalne). I co,
    myslisz ze ktos dalby rade przezyc majac np. piec funtow sterlingow
    (rownowartosc 5 kulek lodow w City)?

    Roznica jest taka, ze kiedys grzebali w bagazach, a teraz, jesli na
    XRayu niczego ciekawego nie widac, nikt tego nie robi. No, chyba ze
    wracasz z Ameryki Poludniowej i jestes podobny do faceta z ogloszenia
    ("wanted").
    Ja mam w paszporcie zdjecie w garniturze, mnie takie problemy nie
    dotycza :-)

    > Obawiam się, iż przestępca woli jednak, celem
    > zapewnienia sobie bezpieczeństwa, przekroczyć kilka granic z danymi
    > z kart

    A po co mialby ja osobiscie przekraczac? Mozna wyslac emailem. Tyle ze
    to jest walka z problemami, ktore w praktyce nie istnieja.

    Zrozum ze problemem jest latwosc robienia skutecznych fraudow na
    kartach bez chipa (skutecznych, tj. takich, za ktore placi np. klient,
    i nic nie moze na to poradzic). Problemem nie jest to, ze potem za te
    pieniadze mozna kupic to czy tamto, albo ze mozna je wyslac np. za
    granice.

    Chip te problemy rozwiazuje, spychajac odpowiedzialnosc dalej - nie
    odpowiada wystawca karty (a wiec takze klient), odpowiada ten, kto nie
    uzyl chipa. Wiekszy wskaznik fraudow i wszedzie beda czytniki kart
    procesorowych (przynajmniej tam, gdzie moga byc, i gdzie fraudy sa
    mozliwe).

    > Jeździ tak, aktywnie używa karty za granicą? Bardzo mocno nie sądzę.

    Mysle ze jak ktos juz jest za granica i jesli ma karty, i jesli tam
    mozna tymi kartami placic, to dziwne byloby gdyby ich nie uzywal.
    --
    Krzysztof Halasa