  • Data: 2004-09-21 10:11:36
    Temat: Re: Prawo Bankowe
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Sep 2004 11:26:15 +0200, PshemeK naskrobał(a):

    > Witam,
    >
    > Orientuje się może ktoś, gdzie w Prawie Bankowym jest zapis, że rachunku ROR
    > nie wolno wykorzystywać do rozliczeń z tytułu prowadzonej działalności
    > gospodarczej? Przejrzałem całą ustawę ze strony http://isip.sejm.gov.pl a
    > potem jeszcze raz ze strony http://www.nbp.pl i nie znalazłem. A jak się w
    > googlach wpisze 'Prawo Bankowe' to znajduje ustawę (niby tą samą z 1997), w
    > której jest taki zapis w Art.50 pkt. 3. Stąd wnoszę, że była jakaś
    > nowelizacja. Czy zatem ten zapis zniknął?
> [...]

    zabawne też nie mam - nawet sprawdziłem w sejmowych i ustawa prawo bankowe
    tekst jednolity mająca status -obowiązująca- nie posiada art 50 p3 :)

    Inna sprawa, że prawo bankowe nie reguluje postępowania klientów banków a
    tylko zasady prowadzenia działalności bankowej - art 1 tejże ustawy. Tak
    wiec nawet jakby pisało jak byk: "ROR nie może być wykorzystywany do DG" to
    jest to problem banków tak to zorganizować aby klient nie mógł tego robić -
    jeżeli klint to zrobi to ustawa bankowa może jedynie karać bank natomiast
    bank ewentualnie karać za nieprzestrzeganie umowy RORu (np wypowiedzeniem
    umowy).
    Co innego jakby to pisało w ustawie prawo działalności gospodarczej
    względnie KSH wzglednie UoPDoF.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org