    From: "Karol S." <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prosze o pomoc w doborze kredytu hipotecznego
    Date: Sat, 10 Mar 2007 20:38:32 +0100

    ra9om1ak napisał(a):

    > 1) czy warto brac kredyt w CHF i ewentualnie przewalutowac w trakcie
    > splaty, jakby byla jakas lipa ze wzrostem kursu CHF ? okres kredytowania
    > bylby bardzo dlugi, 30-40 lat. Czy lepiej wziac w PLN ?

    Tego nie wie nikt. Możesz co najwyżej rozpętać świętą wojnę na grupie :)
    Przejrzyj archiwum, poznasz wszystkie za i przeciw.

    > 2) czy mozna placic powiedzmy 2,3 raty miesiecznie bez zadnych
    > dodatkowych oplat ? W pko bp kiedys powiedzieli mi, ze to trzeba
    > wczesniej dac znac...zeby zaplacic kilka rat w 1 miesiacu. Chcialbym po
    > prostu placic 2,3, czy tam 5 rat na wskazane konto banku bez dodatkowych
    > "uprzedzen". Takie cos jest mozliwe ?

    Możliwe, ja tak mam. Trzeba użyć banku, w którym ratę spłaca się zwykłym
    przelewem. Zwykle taki bank nie prowadzi ci konta ROR, a służy tylko do
    kredytu. Wtedy możesz po prostu przelać większą kwotę. Zwróć uwagę aby
    bank nie pobierał prowizji za nadpłatę kredytu.

    > 3) na jakie zapisy w umowe kredytowej trzeba zwracac uwage ? wszystkie
    > banki kusza swoimi promocjami, 0 zl za to, za tamto... Zapewne znacie te
    > zapisy, wielu Was pracuje w branzy, na co powieniem zwracac uwage ?

    Na wszystko :) Zwłaszcza to to jest dla ciebie niezrozumiałe. Promocje
    powinny być zapisane w umowie.

    > Troche sie oczytalem, lecz ciezko mi zrozumiec niektore rzeczy

    To pytaj. Najlepiej zanim podpiszesz umowę :)

    > 4) czy znajac koszty mieszkania mozna policzyc wszystkie koszty
    > notarialne, etc. (110 tys.) ?

    Chyba tak, ale nie pamiętam dokładnie. Odwiedź notariusza i ładnie
    poproś, to ci wszystko wyliczą.

    > 5) czy majac delikatnie mowiac skromna wiedze ;) na ten temat powieniem
    > skorzystac z jakiegos posrednictwa, typu Expander ?

    Nie zaszkodzi, ale warto wszystko przemyśleć i przeliczyć samemu.

    Pozdrawiam
    Karol