eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProszę podac dane...Re: Proszę podac dane...
  • Data: 2009-09-08 22:00:29
    Temat: Re: Proszę podac dane...
    Od: XYZ <j...@m...bin> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2009-09-08 17:03, Paweł pisze:
    > Krzysiek wrote:
    >
    >> Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?
    >> Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y,
    >> tylko o co pytać?
    >
    > mi kiedys paniusia powiedziala, ze jak chce, to moge zadzwonic
    > do banku i sie spytac, czy taka, a taka osoba tam pracuje,
    > tylko, ze dlaczego jak mam gdzies dzwonic jak to oni mi chca
    > cos sprzedac? zwykle konczy sie na czerwonej sluchawce :>
    >
    No tak, ale ciągle zapominacie o tym, że jeżeli ktoś się podszywa pod
    osobę z banku to na pewno jest przygotowany na takie sytuacje i zna
    nazwisko kogoś, kto rzeczywiście pracuje na infolinii (zresztą wystarczy
    zadzwonić i zazwyczaj przedstawiają się przy podnoszeniu słuchawki).
    Wtedy ta odwrotna weryfikacja przebiegnie pozytywnie... i co dalej???
    Pytanie dzwoniącego o własne dane (np. chce uzyskać nasz PESEL, a my go
    zapytamy o ostatnie cyfry z naszego numeru rachunku) jest też do bani,
    bo pytając o PESEL jest to może ostatnia rzecz, której mu brakuje do
    kradzieży naszej tożsamości, więc z łatwością odpowie na pytanie o nr
    rachunku czy saldo albo nasz adres... Moim zdaniem najlepiej powiedzieć,
    że oddzwoni się w tej sprawie na oficjalny numer infolinii bądź inny
    numer podany na stronie internetowej i przejdzie normalną procedurę
    weryfikacji, zapoczątkowaną samemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1