  • 1. Data: 2009-09-08 13:38:01
    Temat: Proszę podac dane...
    Od: SP1 QXL <s...@s...pl>

    Dzwoni sobie dziś pan X, dajmy na to z banku Y, z zastrzeżonego numeru i
    pyta czy rozmawia ze mną. Oczywiście, rozmawia, więc pytam miło w czym
    mogę pomóc, no to Pan znó że dzwoni z banku Y i że zanim przystąpi do
    dalszej rozmowy, musi mnie ZWERYFIKOWAĆ. Se tak od razu pomyślałem, ze
    moze mają jakiś system telepatyczny, ale nie, Pan chce datę urodzenia i
    nazwisko panieńskie mamy.

    No cóż, przerwałem Panu i powiedziałem doś spojnie, acz dosadnie, ze
    musiałbym nie nazywać się TL, albo na łeb upasć aby człowiekowi który
    przedstawia się jako X z Banku Y podawać swoje dane, tym bardziej że
    dzwoni z zastrzeżonego numeru.

    A Wy jak reagujecie na takie kuriozum? Podajecie dobrowolnie Wasze dane?
    A może podacie swoje telefony, to zadzwonię i przedstawię sie jako Z z
    banku A i poproszę Was o kilka danych :)

    TL

  • 2. Data: 2009-09-08 13:49:47
    Temat: Re: Proszę podac dane...
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "SP1 QXL" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > może podacie swoje telefony, to zadzwonię i przedstawię sie jako Z z banku

    pytam najpierw jaka sprawa jea a potem sie rozłączam.
    Jesli nadal chce mnie weryfikowac zanim wyjasni o co chodzi to wciskam
    czerwony klawisz bez zbędnej zwłoki, najlepiej w pół słowa.

    george.

  • 3. Data: 2009-09-08 13:51:04
    Od: z...@o...pl

    > A Wy jak reagujecie na takie kuriozum? Podajecie dobrowolnie Wasze dane?
    > A może podacie swoje telefony, to zadzwonię i przedstawię sie jako Z z
    > banku A i poproszę Was o kilka danych :)

    napewno nie podam nr karty kredytowej, wraz z pinem i kodem cvv :)

    natomiast nie bardzo widzę możliwość całkowitej odmowy rozmawiania
    z takowym dziwakiem, bo a nuż chcą coś ważnego? np. zapłaciłem o
    2,61zł za mało i wpisza mnie do BIK albo coś innego? Wiem, że takie
    telefony to bezprawie, ale naprawdę nie wiem czy warto kopać się
    z koniem...

  • 4. Data: 2009-09-08 13:58:29
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 8 Wrz, 15:51, z...@o...pl wrote:

    > napewno nie podam nr karty kredytowej, wraz z pinem i kodem cvv :)

    To jak możesz to wyślij mi sam numer i datę ważności, po co mi twój
    pin i cvv, no i ustaw duży limit.

  • 5. Data: 2009-09-08 14:01:14
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Wrz, 15:38, SP1 QXL <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > mogę pomóc, no to Pan znó że dzwoni z banku Y i że zanim przystąpi do
    > dalszej rozmowy, musi mnie ZWERYFIKOWAĆ.

    Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?
    Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y, tylko o co
    pytać?

  • 6. Data: 2009-09-08 14:34:54
    Od: z...@o...pl

    > To jak możesz to wyślij mi sam numer i datę ważności,

    :)

  • 7. Data: 2009-09-08 14:49:01
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "SP1 QXL" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A Wy jak reagujecie na takie kuriozum?

    Odpowiadam: nie interesuje mnie przelew na karte Citibanku oprocentowany 20%
    w skali roku (jak 10 lat temu).

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 8. Data: 2009-09-08 14:55:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SP1 QXL wrote:

    > A Wy jak reagujecie na takie kuriozum?

    tak samo.
    Do mnie akurat zawsze dzowni ta sama osoba, którą znam i rozpoznaję po
    głosie, wiec nie mam tego problemu.
    Resztę załatwia się mailem i zwykle to ja oddzwniam jak przysyłają
    maila, że czegoś chcą.

  • 9. Data: 2009-09-08 14:55:30
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Krzysiek napisał:

    > Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?
    > Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y, tylko o co
    > pytać?

    Ja tak robię, pytam się gościa o pesel i numer telefonu jego szefa, to
    jakoś urywa ich chęć weryfikacji w sekundę.

  • 10. Data: 2009-09-08 14:59:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:

    > Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?

    zawsze się można. z tym, że pan zapewne nie zechce się zautoryzować.

    > Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y, tylko o co
    > pytać?

    o to samo. :)
    Twoją datę urodzenia i nazwisko panieńskie matki.
    Będzie miał problem jak cię potem zautoryzować. :)

    Zwykle pytam na temat jakiego rachunku rozmawiamy. Podanie czterech
    ostatnich cyfr rachunku lub karty nie stanowi problemu. Ale już nawet
    nie pamiętam kiedy ostatni raz mi sie to zdarzyło.