eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProszę podac dane...Re: Proszę podac dane...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: XYZ <j...@m...bin>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Proszę podac dane...
    Date: Wed, 09 Sep 2009 00:00:29 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <h86k71$rtr$1@news.onet.pl>
    References: <h85msn$i1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <f...@x...googlegroups.com>
    <h85rri$alf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 82.211.197.113
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1252447265 28603 82.211.197.113 (8 Sep 2009 22:01:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Sep 2009 22:01:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.1) Gecko/20090715
    Thunderbird/3.0b3
    In-Reply-To: <h85rri$alf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:501182
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2009-09-08 17:03, Paweł pisze:
    > Krzysiek wrote:
    >
    >> Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?
    >> Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y,
    >> tylko o co pytać?
    >
    > mi kiedys paniusia powiedziala, ze jak chce, to moge zadzwonic
    > do banku i sie spytac, czy taka, a taka osoba tam pracuje,
    > tylko, ze dlaczego jak mam gdzies dzwonic jak to oni mi chca
    > cos sprzedac? zwykle konczy sie na czerwonej sluchawce :>
    >
    No tak, ale ciągle zapominacie o tym, że jeżeli ktoś się podszywa pod
    osobę z banku to na pewno jest przygotowany na takie sytuacje i zna
    nazwisko kogoś, kto rzeczywiście pracuje na infolinii (zresztą wystarczy
    zadzwonić i zazwyczaj przedstawiają się przy podnoszeniu słuchawki).
    Wtedy ta odwrotna weryfikacja przebiegnie pozytywnie... i co dalej???
    Pytanie dzwoniącego o własne dane (np. chce uzyskać nasz PESEL, a my go
    zapytamy o ostatnie cyfry z naszego numeru rachunku) jest też do bani,
    bo pytając o PESEL jest to może ostatnia rzecz, której mu brakuje do
    kradzieży naszej tożsamości, więc z łatwością odpowie na pytanie o nr
    rachunku czy saldo albo nasz adres... Moim zdaniem najlepiej powiedzieć,
    że oddzwoni się w tej sprawie na oficjalny numer infolinii bądź inny
    numer podany na stronie internetowej i przejdzie normalną procedurę
    weryfikacji, zapoczątkowaną samemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1