    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przejście na Euro .
    Date: Mon, 10 Nov 2008 13:53:48 +0100

    > Nie rozumiesz. Musi płacić w złotówkach. Koniec. Nie na "potrzeby
    > podatkowe".

    Pomijajac juz fakt duzych zwolnien podatkowych dla hipermarketow coz z tego
    wynika? Sugerujesz, ze obroty w euro sa na takim poziomie, ze sieciom
    brakuje zlotowek do zaplacenia fiskusowi? :-))

    > Bzdura. Należeć sobie może nawet do organizacji międzyplanetarnej, ale
    > dopóki sprzedaje w Polsce i ma polską siedzibę (czy to w formie sp. z
    > o.o.,
    > czy S.A.) obowiązują go polskie przepisy, a nie to co sobie wymyslisz.

    No i?

    > Nie moja wina, że nie rozumiesz co piszę i przeinaczasz. Sklepy nie
    > importują towarów bezpośrednio. *Może* duzi gracze tak robią, ale dla
    > *małej* ilości towarów. Resztę mają od autoryzowanych dystrybutorów i
    > importerów właśnie. Ci z kolei się nie zajmują handlem z drobnicą.

    I z pewnosci owi autoryzowani dystrybutorzy i importerzy w ogole nie
    potrzebuja euro. Stad obowiazek sklepu wymiany na zlotowki :-)

    > No oczywiście. Bo MY jesteśmy wyjątkowi i będziemy to robić inaczej niż
    > reszta świata. Bosz.

    Mistrzu. Po raz kolejny - jedz do strefy nagranicznej. Zobacz jak sie
    przelicza, a nie opowiadaj tu glupstw. W czeskim Cieszynie mozesz nawet
    zrealizowac polska recepte od polskiego lekarza w aptece. I zaplacic
    zlotowkami. audiotele: Przy kursie do 4 miejsc po przecinku w owej aptece
    policza Ci korone:
    a/ do 4 miejsc po przecinku
    b/ do 6 miejsc po przecinku, jak tu pewien grupowicz sugerowal
    c/ wezma sredni kurs kantorowy, a przy stawce 100 koron=14,95 zaokragla do
    100=15.

    > Poczytaj sobie może jakieś artykuły na temat tego jak to wyglądało, bo
    > na razie prezentujesz Swoje Głębokie Przekonanie, ale jedyne co podajesz
    > na dowód to "ja to wiem, że tak będzie".

    Mistrzu. Broszurki o UE to jest Twoja domena. Ja udowodnilem na przykladzie
    handlu przygranicznego jak to jest z tym zaokraglaniem. I nie tylko sklepiki
    tak robia. Np. w Gubinie jest McDonald's podajacy ceny i w euro i w
    zlotowkach. Przelicznik bardzo ciekawy ;-)

    > To podana obok cena w "zł" się też zmieni. Proste.

    Tak, dla teoretyka. Praktycznie cena w euro 2,99 bedzie 10 razy wieksza
    graficznie niz odpowiednik w zlotowkach, tak jak ma to obecnie miejsce w
    przypadku postulatu podawania ceny jednostkowej. Maczkiem niedostepnym bez
    lupy dla wiekszosci osob jest napisana cena produktu w przeliczeniu na
    kilogram czy tam litr. To jedno. Drugie... co mi z tego, ze ow produkt
    bedzie podany w zlotowkach, skoro pobory wiekszosci osob przychodza na
    konto, a tym juz sie bank zajmie, by bankomat wypluwal euro. Po prostu
    wymiana pieniadza nastapi w tempie ekspresowym.
    Pewne jest, ze wycofanie zlotowki z rynku to ogromne koszta. Do tego
    zastapienie jej w portfelach Polakow euro tez nie odbedzie sie tak za darmo.
    Pytanie kiedy nam to sie zwroci.
    Obecnie Slowacja wchodzi w euro. Kurs 30,126 koron to 1 euro.
    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/25286,slowacj
    a_euro_zastepuje_korone_wg_kursu_1_30.html
    polecam artykul z uwzglednieniem tytulu: "Slowacja: euro zastepuje korone wg
    kursu 1:30". Dla niepismiennych podkreslam - 1:30, a nie 1:30,126. Ciekawe
    dlaczego :-))

    I jeszcze jedna refleksja... dzis w kantorze moge kupic 100 skk za 13,50zl.
    Da mi to 3,32 euro od 1.01.2009 na Slowacji. Gdybym je sprzedal w tym samym
    kantorze to dostaje 11,62. Nawet gdybym sprzedal po kursie sprzedazy,a nie
    kupna to mam 12,32. Stracilem zatem 1,18zl - lekko ponizej 10% (nie chce mi
    sie przeliczac).