  • Data: 2008-11-10 14:10:30
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2008-11-10, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Pomijajac juz fakt duzych zwolnien podatkowych dla hipermarketow coz z tego
    > wynika?

    To że muszą je zamienić na złotówki. W kantorze/banku, czy gdziekolwiek.

    > No i?

    Przeczytaj w końcu tą ustawę.

    > I z pewnosci owi autoryzowani dystrybutorzy i importerzy w ogole nie
    > potrzebuja euro. Stad obowiazek sklepu wymiany na zlotowki :-)

    Przeczytaj w końcu tą ustawę.

    > Mistrzu. Po raz kolejny - jedz do strefy nagranicznej. Zobacz jak sie
    > przelicza, a nie opowiadaj tu glupstw.

    Ty mi pitolisz o relacjach klient <-> sklep, a ja mówię o kroku wyżej -
    relacji sklep <-> hurtownik. Zatryb w końcu i przeczytaj ustawę o prawie
    dewizowym.

    > W czeskim Cieszynie mozesz nawet zrealizowac polska recepte od polskiego
    > lekarza w aptece. I zaplacic zlotowkami. audiotele: Przy kursie do 4 miejsc
    > po przecinku w owej aptece policza Ci korone:
    > a/ do 4 miejsc po przecinku
    > b/ do 6 miejsc po przecinku, jak tu pewien grupowicz sugerowal
    > c/ wezma sredni kurs kantorowy, a przy stawce 100 koron=14,95 zaokragla do
    > 100=15.

    Audiotele - kurs sklepu _teraz_ ustala:
    b) odpowiednia ustawa
    b) właściciel sklepu
    c) Teletubiś

    Pytanie dodatkowe. W przypadku przejścia i określenia kursu sztywnego,
    wymiana będzie realizowana po:

    a) kursie sklepu
    b) kursie wyznaczonym przez ustawę
    c) kursie teletubisia

    > Mistrzu. Broszurki o UE to jest Twoja domena. Ja udowodnilem na przykladzie
    > handlu przygranicznego jak to jest z tym zaokraglaniem.

    Ty coś udowodniłeś? LOL.

    [...]

    > tak robia. Np. w Gubinie jest McDonald's podajacy ceny i w euro i w
    > zlotowkach. Przelicznik bardzo ciekawy ;-)

    A mają regulacje _________ustawowe________? Bo przy przejściu B E D Ą
    takie mieli. Jak kurs wymiany zostanie ustalony, to już nie będzie
    ryzyka walutowego. To będzie kurs 1:x, ustalony, zapisany w odpowiednich
    dokumentach mających moc prawną.

    Weź żesz do jasnej chusteczki przeczytaj w końcu jakieś rzeczowe
    materiały na ten temat zamiast w kółko pleść swoje teorie.

    > Tak, dla teoretyka. Praktycznie cena w euro 2,99 bedzie 10 razy wieksza
    > graficznie niz odpowiednik w zlotowkach,

    Tak. Dla paranoika.

    > I jeszcze jedna refleksja... dzis w kantorze moge kupic 100 skk za 13,50zl.
    > Da mi to 3,32 euro od 1.01.2009 na Slowacji. Gdybym je sprzedal w tym samym
    > kantorze to dostaje 11,62. Nawet gdybym sprzedal po kursie sprzedazy,a nie
    > kupna to mam 12,32. Stracilem zatem 1,18zl - lekko ponizej 10% (nie chce mi
    > sie przeliczac).

    Brawo! Odkryłeś kurs kupna i kurs sprzedaży. Następny etap: ryzyko
    walutowe. Jak o nim doczytasz to zrozumiesz dlaczego sklepy postępują
    tak, a nie inaczej. Jeszcze następny: co się dzieje, kiedy kurs danej
    waluty zostaje ustalony na sztywno i nastepuje zamiana jednej na drugą.

    A teraz proszę idź już w końcu poczytać coś fachowego w temacie, a potem
    wróć do dyskusji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl