  • Data: 2004-06-15 09:44:31
    Temat: Re: Przekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank) (OT)
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Yayco, bardzo podbają mi się Twoje poglądy, cenię również chłodnoironiczny
    styl wypowiedzi. Ja także psioczę nieraz na patologicznych narzekaczy
    wytrwale ignorujących narzędzia demokracji, ale sam na niniejszych wyborach
    się nie pojawiłem - jednak nie tłumaczę tego swym trwałym rozczarowaniem do
    Rządów Większości, ale mieszanką lenistwa (mam na wybory 80km w jedną
    stronę) i staropolskiej gościnności (miałem w The Długi Weekend gości i nie
    wypadało mi ich spuścić w niedzielę po obiedzie, zresztą ryba pięknie brała
    i wyszedłbym na sknerę żałującego rodzinie kilku kilogramów karpia i jednego
    wielkiego amura, który się był niestety zerwał). Jednak pragnąłbym zwrócić
    uwagę, skoro już o wyborach - politycznych i indywidualnych - mowa, że
    przecież rezygnacja z udziału w wyborach to także wybór. I jeśli jest to
    wybór świadomy i nie wynikający z epidemicznie występujących w tych dniach
    dolegliwości zespołu dnia następnego, to zasługuje na dozę uwagi i szacunku.
    Przecież w ciągu ostatnich lat spektrum polityczne w Polsce zostało
    zredukowane do zupełnie groteskowych form - do tego stopnia, że nawet
    prześmiewcze kabarety z gumowymi maskami przestały się sprzedawać. Skoro
    więc z obrzydzeniem odwracam się od kieszonkowego Jakuba Szeli, skoro wrogo
    spoglądam na postkomunistów, jeżeli LPR jawi mi się bardzo jako Targowica, a
    Platforma jako niezbyt świeży bigos wielokrotnego użytku (aczkolwiek z
    paroma jeszcze smacznymi kąskami), to pozostaje kryptolewicowy w sferze
    gospodarczej PiS - pozbawiony niezbędnych do przeprowadzenia swych
    reformatorskich zaklęć osobowości politycznych. No to, u licha, skoro sam
    nie mam satysfakcjonującego przekonania do żadnej z partii, dlaczego mam w
    czambuł potępiać tych, którzy z tego powodu nie chcą głosować? Zwłaszcza do
    PE, który póki co jest w gruncie rzeczy ciałem dość ornamentalnym i
    pozbawionym realnej mocy sprawczej. Posłowie w PE ani nas nie wyrwą ze
    szponów Rosji, ani nie wpechną w łapy Niemców - co się dokonać miało, już
    się dokonało. Ważniejsze będą wybory parlamentarne. Oczywiście, pozostaje
    aspekt dydaktyczny, w końcu dzieci nas naśladują, ale w ostatnich czasach
    opuściłem jeszcze tylko ostatnie wybory samorządowe (z poczucia
    przyzwoitości, w końcu nie mieszkam tam, gdzie jestm na razie zameldowany) -
    i ciąglę im tłumaczę, że najpiękniejszą i najpełniejszą formą władzy jest
    gorliwe uczestnictwo w demokratycznych wyborach, khe, khe...

    T.