eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku) › Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę ba
  • Data: 2008-07-17 08:22:56
    Temat: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę ba
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > art. 405 KC
    > "Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby,
    > obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe,
    > do zwrotu jej wartości."
    >
    > Korzyść to nie tylko nienależna wpłata, ale i procent. W końcu procent
    > uzyskany jest kosztem innej osoby, która w tym czasie gdyby posiadała
    > pieniądze sama mogła otrzymywać od niej procent.

    A co w sytuacji gdy pieniądze zbierane przez jakiś czas zostały przesłane na
    moje konto docelowe w banku, w którym mam kredyt hipoteczny po to żeby go
    nadpłacić? I co się okazało? Pieniądze rzeczywiście zostały automatycznie
    przez system pobrane i kredyt został nadpłacony. Ja natomiast dowiedziałem się
    kilka dni później, że był błąd i muszę oddać pieniądze, których nie mam. Bo
    przecież poszły na spłatę kredytu zupełnie poza moją wolą.

    pozdrawiam,
    finder24