  • Data: 2007-10-09 12:17:24
    Temat: Re: Przelewy z karty kredytowej Citi ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Paź, 14:00, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.

    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _frm/thread/4acd9...

    > I co? jest tam gdzieś napisane, że korzystam z polecenia zapłaty?

    Tak jakby :

    "Witam.

    > Ja też nie nadążam. Masz na myśli tą prehistoryczną i odchodzącą w niebyt
    > funkcjonalność polegającą na tym, iż usługodawcę informujesz, że fakturę
    > ma przesyłać do banku takiego a takiego pod takim adresem, a bank
    > informujesz o tym, że ma zlecenia przychodzące pocztą od firmy X
    > realizować?

    Usługodawcę informuję. Ale ważniejsze jest, że jednorazowo na
    początku
    naszej znajomości. Nigdy więcej... Chyba podobnie jak przy PZ. Reszta
    się
    zgadza.

    > Właściwie nie ma tutaj żadnej przewagi nad Poleceniem Zapłaty, poza jednym
    > istotnym - dostępność. PZ udostępnia nadal niestety niewielu wierzycieli.

    To pomijam, bo mało kto przyjmuje polecenia zapłaty. Z moich chyba
    tylko
    TPSA. Przynajmniej jak kilka lat temu zostawiłem te sprawy bankowi.
    Ważniejsze jest to, że oprócz kasy na koncie nic więcej Cię nie
    interesuje.
    Ani kiedy, ani ile, ani komu, ani nawet czy przypadkiem nie zmienił
    się
    numer konta, na który należy przelać pieniązki.

    > PZ ma za to dwa plusy - rachunki z ewentualnymi dołączonymi papierami
    > docierają - jak Pan Bóg przykazał - do klienta, a nie do banku. Drugi -
    > możliwość odwołania transakcji PO jej wykonaniu.

    Rachunki docierają do mnie. Do banku albo zestawienia zbiorcze np. z
    gazowni
    (kto, komu, ile, kiedy) albo xero faktury.
    Nigdy nie potrzebowałem niczego odwoływać. Ale widzę tu pewien plus
    PZ...

    > Jak to dokładnie działa?
    > Faktura dociera i do Ciebie jako klienta i do banku kopia, czy TYLKO do
    > banku - czyli jest to de facto identyczne ze zmianą adresu do
    > korespondencji?

    Do mnie dociera wszystko to samo, co by docierało, gdybym sam musiał
    wszystkiego pilnować i spłacać.

    > Co bank robi z papierzyskami dołączonymi do faktury? Dodam, że mogą być to
    > istotne informacje o zmianie cen, regulaminów, billingi itp.

    Wszystko dostaję ja, bank tylko informację, żeby za mnie przelał
    pieniążki.

    > Czy każdy usługodawca bez problemu idzie na to, że faktury wysyła do
    > banku, zamiast do klienta?

    Do banku idą kopie faktur albo zestawienia zbiorcze dla wielu
    klientów.
    Ja mam śmieci, energię, wodę, gaz, kanalizę, telefon, ubezpieczenia
    życiowe.

    > No i w końcu - jak wygląda kwestia opłacania np. rachunków prognozowanych
    > za prąd? Ja otrzymuję raz na rok rozliczenie łącznie z odcinkami wpłat na
    > cały rok.

    Ja za niektóre media nigdy nie wiem, kiedy będę musiał płacić. Np. za
    gaz w
    zimie płacę często 2 razy w miesiącu, bo przy dużym zużyciu opłaca
    się
    wysłać gościa, żeby posprawdzał liczniki. W lecie często bywa, że nie
    płacę
    prez 2-2,5 miesiąca, bo zużycie sięga miesięcznie 30PLN i nie opłaca
    sie
    wysyłać inkasenta.

    > Poza tym - nie uwierzę, że tego typu "zlecenia stałe" są obsługiwane
    > jedynie przez PeKaO. Mam wrażenie, że większość starych dużych banków to
    > nadal wspiera. Nowe już raczej nie, chociaż?

    Byc może np. PKOBP też się jeszcze w to bawi, nie wiem... "

    From: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Darmowe bankomaty w Europie (PekaoSA)
    Date: Thu, 16 Aug 2007 20:09:26 +0200