eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczącyRe: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
  • Data: 2011-03-28 21:16:10
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tak z ciekawości, bankom posredniczącym wolno sobie ot tak
    > zmieniać walutę transakcji? Można tak cudacznie przeprowadzoną
    > konwersję gdzieś reklamować?

    Tak, wolno.
    Wszystko zalezy jaki bank i jakie ma wlasne wewnetrzne ustalenia.
    Nie chce wchodzic w dyskusje, ale poza jednym bankiem w Polsce reszta to cos
    w rodzaju para bnaku, ktory musi korzystac z posrednictwa innej instytucji
    finansowej, a nie bede wchodzic w dyskusje, bo jak zwykle bede zakrzyczany
    [rzez ludzi ktorzy na bankowosci "zeby zjedli" znaczy na ofertach bankow:)
    Wszystko zaczelo sie po liberalizacji rynku bankowego przez Balcerowicza w
    1991-1992.
    Miedzy innymi do niedawna wiekszosc (jak nie wszystkie) standardowe karty
    platnicze wydane w polsce mialy ograniczenie lokalne, czyli mowiac wprost
    nie dzialaly za granica, do dzis sa niektore o zasiegu lokalnym.
    Tak wiec w twoim przypadku zalezy co i jak bylo tym razem, moze zminil si
    kanal posrednictwa lub zawsze byl ten sam ale od tego miesiaca juz pobieraja
    oplate?
    Mi pobrali oplate miesiac pop dokonaniu transakcji!!! I to nawet o tym nie
    wiedzialem, bo para bank (ING) nie raczyl nawet mnie powiadomoc tylko wyslal
    monit ponaglajacy do spalty z... odsetkami od dnia transakcji!
    Poza NBP czy jak go teraz tam zwa nie ma chyba w polsce BANKU ktory mogl by
    bezposrednio dokonac tranzakcji z bankiem za granica. Wyszstko opiera sie o
    posrednictwo banku zagranicznego z ktorym dany para bank w polsce ma umowe.