eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczącyRe: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Date: Mon, 28 Mar 2011 23:48:04 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <imqvml$q8q$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@p...org> <imqjsp$1il$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.micha.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1301348885 26906 62.121.65.221 (28 Mar 2011 21:48:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 21:48:05 +0000 (UTC)
    X-User: michabbs
    In-Reply-To: <imqjsp$1il$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.8.1.24) Gecko/20100411
    Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:549751
    [ ukryj nagłówki ]

    MarekZ pisze:

    >> I tak z ciekawości, bankom posredniczącym wolno sobie ot tak
    >> zmieniać walutę transakcji? Można tak cudacznie przeprowadzoną
    >> konwersję gdzieś reklamować?
    >
    > Matko jedyna, toż to woła o pomstę do nieba. Reklamacja w Deutsche Bank
    > PL obowiązkowa.

    Nie ma podstaw. Stron nie wiążą z DB żadne umowy. Reklamację powinien
    złożyć nadawca w swoim banku, bo to ten bank przyjął dyspozycję przelewu
    i odpowiada za jej należyte wykonanie aż do końca, czyli do pojawienia
    się środków na rachunku odbiorcy.

    Co więcej - jeśli nadawcę wiązał jakiś termin zapłaty wobec odbiorcy, to
    formalnie nadawca jest obecnie (częściowo) w zwłoce. Nadawca - jako
    dłużnik - odpowiada wobec odbiorcy - wierzyciela - za terminowe
    regulowanie swoich zobowiązań i odbiorcę w zasadzie nie powinno
    interesować którędy idzie przelew i co poszło nie tak. WIerzyciel ma w
    danym terminie dostać konkretną kwotę i już - choćby i gołębiem pocztowym.

    Ewentualnie odbiorca może próbować złożyć reklamację w swoim banku, i
    jeśli to jest dobry bank[*], to są szansze że się sprawą zajmie, ale
    wcale nie musi - wszak ten bank w zasadzie wykonał wszystko poprawnie
    (tj. dostał PLN na rachunek GBP, więc przewalutował po bieżącym kursie -
    nie miał wpływu na to, co dostał). Jeśli więc bank odbiorcy to McBank,
    to spuści go na drzewo.

    [*] Np. Citi. Niezłe doświadczenia mam też z KB.

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1