  • From: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przenoszenie kredytu
    Date: Tue, 16 Mar 2004 18:05:25 +0100

    Sylwi@ <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> wrote:

    > No bo ..... ja tu pierwszy raz i się bałam :-)

    Spoko - tu się sympatycznych ludzi nie kąsa :)

    > Ja chce przenieść ten kredyt bo w mBanku nie dostane kredytu jako nowy
    > klient. Nie chcę również utrzymywać konta w PKO BP bo noe widze takiej
    > potrzeby - za małe pieniądze by utrzymywać dwa banki.

    Prowadzenie konta w mB i tak masz za darmo, więc jeśli tylko przeniesiesz
    tam kredyt to nic Cię to nie kosztuje. A rozproszenie pieniędzy w
    przynajmniej dwóch bankach ma swoje zalety, np. na okoliczność padu systemu
    w którymś z nich. Poza tym możesz sobie porozmieszczać usługi tak, jak Ci
    bardziej pasuje albo jak jest taniej (e.g. polecenie zapłaty w PKO, a
    zlecenia stałe w mB - podaję z kosmosu, nie znam ich TOiP). No i masz masę
    obiektów naziemnych plus trzy duże sieci bankomatów - PKO BP, Euronetu i
    BZWBK. Jak na mój gust to całkiem niezły tandem.
    Poza tym skoro w PKO masz kredyt, to masz też wyrobioną dobrą opinię o
    sobie.
    Można jeszcze wymieniać, ale mi się nie chce...;) Zostaw sobie to PKO,
    zamknąć możesz przecież kiedy chcesz.

    > Niestety jestem w kropce bo mBank postawił warunek, że w momencie
    > podpisywania umowy a przyjedzie z nią kurier bo tak napisane w
    > regulaminie musze mieć w ręku wypowiedzenie umowy w PKO BP.

    Umowa - ok. Ale zanim ją podpiszesz, niech bank Ci da na papiórecku że "na
    podstawie doręczonych dokumentów, bla bla, zobowiązuje się udzielić kredytu
    Pani Sylwii na takich a takich warunkach, bla bla po przedstawieniu kwitka
    wypowiedzenia z PKO ble ble" i na tym pieczątka i podpis. Oni będą wiedzieli
    jak to napisać, może zresztą mają gotowy druk - nie wiem.
    Następnie mając papiórecek w dłoni idziesz do PKO i wypowiadasz umowę
    kredytu na piśmie, a kopię lub druczek według wymagań mBanku sobie zabierasz
    i luźno czekasz na kuriera.

    Dograj sobie tylko terminy spłaty zobowiązań i uzgodnij to z mB, żebyś nie
    musiała spłacać PKO zanim nie dostaniesz kasy w mB!

    Jak mBank nie będzie chciał wystawić papiórecka, to powiedz im brzydkie
    słowo i daj sobie spokój.

    > Po tym co napisałeś jestem ..... pełna obaw :-(

    Przede wszystkim - to co dysponent/handlowiec powie lub obieca, ma w Polsce
    dosyć małe znaczenie, a w BREdetalach w szczególności (mówię na podstawie
    swoich doświadczeń w Multi). Jak ktoś jest uczciwy, to swoje słowa zawsze
    może potwierdzić na piśmie. A jeśli "nie mają w procedurze" albo ktoś
    upoważniony wyjechał - sama wyciągnij wnioski i omijaj.
    I zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, przeczytaj wszystkie regulaminy -
    zwłaszcza to co jest małym druczkiem.

    Mam nadzieję że pomogłem :)

    --
    ukłony - skowi